کد خبر: ۷۸۱۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
 کیهان نوشت: زهرا ترابي در رابطه با مزيت هاي اين طرح گفت: حضور پدر در اتاق زايمان، باعث افزايش اعتماد به نفس زنان حين زايمان مي شود و به علت اثر تسكين دهندگي تا حدودي از شدت دردهاي زايماني مي كاهد و مادر كمتر نياز به بي حس كننده و داروهاي تسكين دهنده دارد و حتي طول مدت زايمان كوتاه شده و به دنبال آن باعث ارتباط هر چه سريعتر پدر و فرزند مي شود.

وي ادامه داد: همسران قبل از حضور در اتاق زايمان بايد آموزش مناسبي در خصوص حمايت هاي دوران بارداري ببينند تا بتوانند همراهي مناسبي، هنگام زايمان داشته باشند در غير اين صورت مي تواند باعث دخالت بي جاي او در كار پزشك شود و جهت انجام اين امر بايستي در كلاس هاي آموزشي به مدت 8 جلسه شركت كنند.

اين كارشناس مامايي با بيان اينكه اين طرح در بسياري از كشورهاي غربي سابقه اي طولاني دارد، اظهار كرد: حضور همسر در اتاق زايمان در كشورهاي اسلامي امري غيرعادي است اما منع قانوني ندارد و براي اجرايي كردن اين موضوع نيازمند فضاهاي جداگانه است كه امكان آن در اين بيمارستان فراهم شده است.

ترابي از اجرايي كردن حضور همسر در اتاق زايمان بيمارستان ضيائيان از پاييز امسال خبر داد و گفت: زيرساخت هاي لازم براي اجراي اين برنامه در بيمارستان فراهم شده است به طوري كه با اجرايي كردن طرح، هر فرد براي زايمان در يك اتاق و با حضور يك ماما مورد مراقبت قرار مي گيرد.

مسئول زايشگاه بيمارستان ضيائيان با بيان اين مطلب كه هزينه اين نوع زايمان تحت پوشش بيمه است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 12 ماما در اين مجموعه مشغول به كار هستند كه با اجراي طرح 15نيروي ماما جذب خواهيم كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها