کد خبر: ۷۷۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۰۵ دی ۱۳۸۹

مدیرکل اخبار خارجی رسانه ملی معتقد است مخاطب بی‌بی‌سی فارسی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه ایران، "حسن عابدینی" در گفت‌وگویی که با مجله پنجره داشته، گفته است: الان بر اساس نظرسنجی‎‎هایی که انجام شده، مخاطب بی‎بی‎سی فارسی کاهش پیدا کرده است. اوج مخاطب آن‎‎ها مربوط به همان دوران انتخابات بود. بی‎بی‎سی هم مثل voa می‎‎شود. روزگاری بازار صدای آمریکا خیلی داغ بود. اما کم‎کم مردم آن را پس زدند.

آقای عابدینی درباره میزان مخاطبین تلویزیون دولتی انگلیس هم تاکید کرده است: نمی‎‎گویم الان صدای آمریکا مخاطب ندارد، اما می‎‎گویم نسبت به گذشته، ریزش زیادی داشته است. در مورد بی‎بی‎سی فارسی هم نظرسنجی‎‎ها همین را نشان می‎‎دهد که از هشت ماه قبل تاکنون مخاطبانش به زیر 25 درصد رسیده‎اند.

آمار مخاطبان BBCPersian به روایت BBCPersian

در همین راستا، چندی پیش یک وبلاگنویس ایرانی میزان بینندگان و مخاطبان تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی را مشخص کرد.

محمد حسین ساعی در یکی از دست‌نوشته‌های خود با عنوان "چند نفر در ایران بی بی سی فارسی تماشا میکنند؟"، نوشت: "اگرچه در این خصوص کارهای علمی زیادی شده است اما این مسأله مدتهاست که به صورت یک بحث سیاسی درآمده که قابلیت کار و بحث علمی خالص روی آن وجود ندارد. متنی که مشاهده میکنید به نقل از اخبار روزانه بی بی سی فارسی از طریق ایمیل به تاریخ دوشنبه 29 شهریور 1389 برای من که سالهاست مشترک این خبرنامه هستم ارسال گردیده است و به روشنی نشان میدهد که ارزیابی خود این رسانه از عمق نفوذ خود در بین مخاطبان ایرانی تا چه حد است:

سرویس جهانی بی بی سی حدود 70 سال است که به زبان های فارسی و عربی برنامه پخش می کند. در حال حاضر بخش عربی بی‌بی‌سی به عنوان بزرگ‌ترین بخش سرویس جهانی به حدود ۲۲ میلیون نفر دسترسی دارد و برآورد می‌شود که بینندگان تلویزیون بخش فارسی بی‌بی‌سی در سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان بیش از سه میلیون نفر هستند."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها