کد خبر: ۷۷۸۲۵
زمان انتشار: ۲۳:۵۰     ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
خبرنامه اینترنتی گویا (GooyaNews) در گزارشی تحلیلی به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت" نوشت: «حزب مسلح و جدايی‌طلب کردهای ترکيه (پ‌.ک.ک/PKK) بر خلاف معمول دست به حمله‌های طولانی عليه مراکز نظامی ترکيه می‌زند؛ ولی اين حملات "فوق‌العاده مؤثر و مرگبار" به ناگهان از کجا پيدا شدند؟»
 
گویانیوز در مقام پاسخ مدعی می شود: «قوی‌ترين شايعات، روی پشتيبانی از سوی رژيم‌های سوريه و ايران و حتی اسرائيل دور می‌زند. به نوشته روزنامه "زمان" چاپ ترکیه، ايران از ماه مارس ۲۰۱۲ صد جاسوس کارکشته به ترکيه اعزام کرده است. آن ها بيش از همه با پ.ک.ک تماس گرفته و به جاسوسی درباره مراکز امنيتی ترکيه پرداختند که در عين حال مناسب حملات پ.ک.ک نيز هست. در واقع، با اینکه تا پیش از این، سازمان‌های اطلاعاتی دو کشور [ايران و ترکيه] تا کنون عليه پ.ک.ک با یکدیگر همکاری می‌کردند -به دلیل حضور شاخه‌های محلی این سازمان در ایران- اما اکنون اعضای پ.ک.ک ديگر نه از مرزهای عراق، بلکه از مرزهای ايران وارد ترکيه می‌شوند[!]»
 
این منبع در ادامه نتیجه می گیرد: «اکنون مسأله برای ترکيه بر سر قدرت در منطقه است و ايران مانعِ آن است. در عين حال، مسأله سوريه برای تهران در حکم مرگ و زندگی است. پس تقويت پ.ک.ک می‌تواند يک اقدام مناسب باشد، حتی اگر اين حزب همزمان يکی از مخالفان رژيم ايران به شمار رود.»
 
 
منبع: جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها