کد خبر: ۷۷۳۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۱۴ شهريور ۱۳۹۱
دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی با حاشیه‌هایی همراه بود.

فارس، روز گذشته در دومین روز از برگزاری سیزدهمین نشست اتحادیه‌ انجمن های اسلامی دانشجویان کشور مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دانشگاه شریف در بین دانشجویان حضور یافت. پیش از این مسئولان برگزاری این نشست به روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده بودند که مصطفی پورمحمدی می‌تواند در ساعت 11 سخنرانی خود را آغاز کند.

پورمحمدی در ساعت 11:25 دقیقه سخنرانی خود را در حضور دانشجویان آغاز کرد.

سرتیم حفاظت وی از تأخیر پیش آمده در زمان آغاز سخنرانی پورمحمدی گلایه مند شد.

پورمحمدی در 30 دقیقه پیش از آغاز سخنرانی خود در اتاقی که برای استراحت مسئولان و پذیرایی در نظر گرفته شده بود مستقر شد.

پیش از پورمحمدی وزرای علوم و ارشاد سخنرانی کردند که پس از پایان سخنرانی وزرا، کامران دانشجو وزیر علوم به داخل اتاق رفته و با پورمحمدی دقایقی را به صحبت و خوش و بش مشغول شدند.

پیش از آغاز سخنرانی پورمحمدی مسئولان برگزاری نشست به خبرنگاران تذکر داده بودند که قرار است جلسه رئیس سازمان بازرسی با دانشجویان بدون حضور خبرنگاران برگزار شود که این موضوع از سوی خبرنگار قضایی فارس مورد اعتراض واقع شد.

خبرنگاران در حال اعتراض به تصمیم برگزارکنندگان بودند که مصطفی پورمحمدی از اتاق به قصد ورود به جلسه خارج شد و در این حین خبرنگاران درباره موضوعات مطرح شده برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری از پورمحمدی سوالات خود را پرسیدند.

در این بین خبرنگار فارس از وی پرسید آیا شما از برگزارکنندگان خواسته‌اید تا خبرنگاران حضور نداشته باشند که پورمحمدی پاسخ منفی داده و به این ترتیب مسئولان برگزاری همایش مجبور شدند تا خبرنگاران را به داخل جلسه راه دهند.

پورمحمدی سخنان خود را با موضوع گذر از پیچ تاریخی و تأثیر نیروی نخبه جوان شروع کرد و برای آنکه فرصت به پرسش و پاسخ دانشجویان برسد سخنان خود را کوتاه کرد.

یکی از دانشجویان که خود را نماینده سایرین معرفی کرد قرار بود سوالات دانشجویان را از رئیس سازمان بازرسی کل کشور بپرسد.

پورمحمدی در پاسخ به اولین سوال ماجرای عزل از وزارت کشور را مطرح کرد و سپس به نحوه حضور در سازمان بازرسی کل کشور پرداخت.

پورمحمدی با لبخندی درباره ایرادات مجری به پاسخ هایش گفت: این که خیلی زشت است شما حرف‌های یک مقام مسئول در کشور را جای تردید می‌دانید در حالی که بارها این موضوع نقل شده است.

سوال دوم توسط یکی از دانشجویان درباره اصولگرایی و گزارش‌های ارائه شده در سازمان بازرسی بود که پورمحمدی در این باره پاسخ مبسوطی داد اما در همین حین مجری برنامه بار دیگر گفت البته اینها در مقام حرف است.

پورمحمدی بار دیگر خطاب به این دانشجو گفت: شما هر از گاهی تک‌مضراب‌هایی می‌زنید بدون آنکه توضیحی بدهید و این کار اصلاً برای یک جلسه پرسش و پاسخ درست نیست و اصولاً جلسه را به هم می‌زند.

اما نکته‌ای که در میان سخنان پورمحمدی جلب توجه می‌کرد اعتماد به نفس بالای آقای رئیس بود به ‌گونه ای که وی بارها خود را مقام مسئول در نظام خواند.

دانشجویان در این بخش از سخنان پورمحمدی هر کدام صحبتی کردند و جواب پورمحمدی را قانع کننده ندانستند تا اینکه وی مثال دیگری زد و گفت من یک سربازم. منطقی است که بخواهم درباره شرایط خاکریز پیش رویم با فرمانده‌ام صحبت کنم و این به معنی مخالفت با نظر فرمانده‌ام نیست.

یکی از دانشجویان به رئیس سازمان بازرسی درباره  فساد دولتمردان تذکر داد که پورمحمدی خطاب به دانشجویان گفت این حرف خیلی بد است که شما می‌زنید. ما دولتمردان پاک زیادی داریم و جمع بستن یک صفت برای همه درست نیست.

دانشجویان نسبت به فساد در دستگاه قضا نیز به پورمحمدی تذکر دادند که شما چرا فقط به دولت گیر می‌دهید که وی با خنده خطاب به دانشجویان گفت: مشکل سوالات شما نیست بلکه مشکل آنجاست که شما شرح وظایف سازمان بازرسی را نمی‌دانید. من مسئول مقابله با فساد در دستگاه‌های دولتی و اجرایی هستم و مجلس و قوه قضاییه به من و سازمانم مربوط نمی‌شود. آنها ناظران خود را دارند.

برخی از دانشجویان پورمحمدی را از ساکتین فتنه قلمداد کردند که پورمحمدی خطاب به آنها گفت: من مشکلی با سوالات شما ندارم. شما هم حق دارید سوال بپرسید اما متأسفم که به خاطر مصاحبه نکردن مانند برخی از آقایان و شعار الکی دادن امروز محکومم می‌کنید.

وی افزود: گناه من چیست که مسئولان سازمان صدا و سیما با من خرده حسابی دارند و مصاحبه‌های من درباره فتنه را منتشر نکردند؟

یکی از دانشجویان درباره حضور پورمحمدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری پرسید و در خلال پرسش به پیامک خبرگزاری فارس درباره حضور پورمحمدی هم اشاره‌ای کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به دانشجویان، پیامک فارس را تأیید کرد و گفت: این مطلب کاملاً صحیح است و من هم مثل هر فرد دیگری به موضوع انتخابات آتی ریاست جمهوری فکر می‌کنم.

در بخشی از برنامه پورمحمدی به تذکرات جدی خود به میرحسین موسوی اشاره کرد و گفت: من اولین کسی بودم که به موسوی درباره نتیجه اقداماتش تذکر دادم.

پورمحمدی در بخشی از سخنانش از مرز مشخص قانون برای انجام هر فعالیتی سخن گفت اما در جای دیگری به مصلحت‌های کشور نیز اشاره کرد.

یکی از دانشجویان خطاب به وی گفت: بالاخره برای ما این موضوع حل نشد که شما به قانون پایبندید یا مصلحت‌اندیشی نیز خواهید کرد؟

پورمحمدی گفت: شما جوان هستید و شور جوانی دارید اما بدانید کشورداری و رد شدن از بحران‌ها نیازمند حفظ تعادل در همه عرصه‌هاست.

وی افزود: قرار نیست از هر بحرانی با مشت در کف خیابان رد شد و باید تلاش کرد کمترین هزینه به کشور تحمیل شود.

در ابتدای این جلسه پورمحمدی خاطره خود از همکاری با برخی از اعضای سابق اتحادیه را برای دانشجویان تعریف کرده و از آن به عنوان خاطره خوش از اتحادیه‌ها نام برد.

نهایتاً در ساعت 13 و پس از 95 دقیقه جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با پورمحمدی به پایان رسید و در انتهای جلسه به پورمحمدی تمبر نشست اهدا شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها