کد خبر: ۷۷۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۰۲ دی ۱۳۸۹
ترويج اسلام‌هراسي در كشورهاي غربي با اظهارات نژادپرستانه سران برخي از احزاب تندرو اروپايي ابعاد تازه‌اي به خود گرفته است.
به گزارش فارس، پس از آن كه اظهارات فاشيستي "مارين لوپن " قائم مقام حزب تندرو جبهه ملي در خصوص مقايسه نيايش مسلمانان با اشغالگري آلمان نازي با بي تفاوتي مسئولان فرانسوي مواجه شد و هيچگونه پيگرد قضايي در اين خصوص صورن نگرفت اينك مقامات فرانسوي يك قدم جلوتر آمده و در اقدامي آشكار به برگزاري كنفرانسي با محوريت تهديد اسلام براي اروپا مبادرت مي‌ورزند. در كنفرانس پاريس كه با عنوان خطر اسلام براي اروپا برگزار شد شماري از شخصيتهاي تندرو از احزاب مختلف شركت داشتند. در اين نشست اسلام به عنوان ديني كه خطري براي تمدن اروپايي قلمداد مي شود معرفي گرديد.
در همين خصوص "فابريس روبر " رئيس حزب بلوك هويت‌طلب كه از احزاب افراطي فرانسه قلمداد مي‌شود گفت هدف از برگزاري اين كنفرانس معرفي اسلام به عنوان خطري براي اصول لائيسيته و ارزش‌هاي تمدن اروپايي است. اين حزب قرار است در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 با حزب تندرو جبهه ملي رقابت كند.
به نظر مي رسد توهين به ارزشهاي ديني ساير اديان اكنون به عرصه اي براي رقابتهاي انتخاباتي احزاب تندرو در اروپا تبديل شده است. دولتمردان اروپايي كه ادعاي آزادي بيان و اديان دارند اكنون اگر وارد عمل نشوند و مانع توهين به اعتقادات پيروان ساير اديان نشوند شايد فردا فرصت مقابله با بحران‌هاي ناشي از چنين رويكردهايي را نداشته باشند. در شرايطي كه اروپا از بحران مالي رنج مي‌برد و در حل و فصل اين معضل درمانده شده است اكنون زمان مناسبي براي استفاده ابزاري از ساير اديان به منظور پاي نهادن در رقابتهاي انتخاباتي نيست.
روبر گفت مسئله اين نيست كه تعداد مساجد زياد نيست بلكه معضل اين است كه تعداد مسلمانان زياد است. وي شمار مسلمانان را در اروپا نگران‌كننده خواند. در اين همايش اسلام هراسي از اسكار فريزينگر رهبر حزب افراطي يو دي سي سوئيس كه موفق به لغو مجوز ساخت مناره در سوئيس شده بود نيز به عنوان يك قهرمان استقبال شد. رنه مارشان نويسنده و روزنامه نگار تندرو فرانسوي نيز با انتقاد از گسترش موج اسلام در اروپا گفت يك مسجد مانند يك كليسا مكاني براي نيايش نيست بلكه مسجد محفلي سياسي است. اين همايش در حالي برگزار مي شود كه اسلام به عنوان دين صلح و رحمت هيچگاه توهين به ساير اديان را مجاز نشمرده و بر ايجاد جهاني بر اساس صلح و آرامش تاكيد كرده است.
مسلمانان هرگز به پيروان ساير اديان و پيامبران آنها توهين نمي‌كنند اما هر روز شاهد توهين به ارزش‌هاي دين اسلام در غرب به اصطلاح متمدن هستيم. دولتمردان غربي بايد براي جلوگيري از بروز بحران‌هاي اجتماعي در آينده تا دير نشده دست به كار شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها