کد خبر: ۷۷۱۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
به بهانه ساخت فیلم ضد ایرانی «موج سبز»
موسسه آمریکایی «رد فلاگ ریلیسینگ» اقدام به تولید فیلمی با مضمون حمایت از فتنه گران ۸۸ کرده است.
به گزارش «ندای انقلاب»، بدنبال افول جریان فتنه ۸۸، به نظر می رسد جریانات بیگانه تصمیم گرفته اند در غیاب استقبال نخبگان و مردم ایران از این جریان سیاسی ، آشکارا به حمایت از آن بپردازند.
در این راستا موسسه آمریکایی «رد فلاگ ریلیسینگ» اقدام به تولید و انتشار فیلمی با مضمون حمایت از فتنه گران ۸۸ کرده است.
در ساخت این فیلم که با سرمایه گذاری موسسه مذکور و نویسندگی علی صمدی احدی تولید شده «پیتر جسک» کارگردانی عکاسی و «باربرا توئنیشن» و «آندریاس مِن» تدوین را برعهده داشته اند.
موسیقی این فیلم را «ن. اسکین» عهده دار بوده و مسئولیت تولید را «جان کروگر» و «الیور استولتز» به عهده داشته اند.
این فیلم انمیشنی ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه ای که در تبلیغات خود با عنوان مستندی از ناآرامی های ایران در سال ۲۰۰۹ معرفی شده ، عمده سکانس های خود را به «ایرانیانی که جلای وطن کرده اند» اختصاص داده و سخنی از مردم داخل ایران نیست.
این ضعف ساختاری باعث شده تا حتی منتقدان سینمای مستند آمریکا نیز از محتوای فیلم گلایه کنند. به طوریکه ریشل سالتز گزارش نویس روزنامه نیویورک تایمز درباره آن می گوید «نمی توان از فیلم موج سبز انتظار درس تاریخ سیاسی ایران را داشت و ارائه حقایقی درباره انتخابات و نتایج آن نیز از فیلم بر نمی آید. تنها می توان دید که طرح داستانی ساده، بیشتر وقت ها از دید شاهدان عینی با خطوطی عاطفی برجسته سازی شده است»
نکته حائز اهمیت در این فیلم و موارد مشابه ،حمایت غرب از ساخت و انتشار آنها است. به گونه ای که برای ساخت چنین آثار نازل هنری ، محتوایی و استنادی، شرکتهای فیلم سازی حاضرند علاوه بر سرمایه گذاری های مادی و اختصاص بهترین مراکز پخش و نمایش به این قبیل آثار تصویری (برای نمایش فیلم مذکور یکی از بهترین سینماهای منهتن نیویورک اختصاص پیدا کرده است) برای آنان رپرتاژ آگهی مطلوبی در رسانه های مطرح جهان را فراهم کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها