کد خبر: ۷۷۱۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
روز شنبه اردنی‌ها در تظاهراتی که افزایش قیمت‌ها بهانه اولیه آن بوده و اکنون به محلی برای اعتراض به دولت و پادشاه بدل شده، شرکت کردند.
فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشت: روز شنبه صدها نفر از مردم اردن در پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواستار استعفای نخست‌وزیر و کابینه دولت این کشور شدند.

این تظاهرات در محلات جنوبی «امان» برگزار شده و به نوشته تایمز اسرائیل افزایش بهای گاز بهانه‌ای برای آغاز آن بوده، هرچند که خود تایمز اسرائیل نیز اذعان می‌کند که این تنها یک بهانه بوده و مسائل عمیق‌تری در جامعه اردن وجود دارد که منجر به برگزاری تظاهرات شده است.

در تظاهرات روز شنبه که نهایتا در برابر وزارت کشور اردن برگزار شد، معترضان شعارهایی نیز علیه عبدالله دوم پادشاه این کشور، سر دادند.

اخوان‌المسلمون گروهی بوده است که این تظاهرات را ترتیب داده و سازماندهی کرده است، و به نوشته تایمز اسرائیل، این تظاهرات شباهت‌های زیادی با تظاهرات‌هایی که در جریان بیداری اسلامی در دیگر کشورها برگزار شده، داشته است.

روز جمعه نیز تظاهرات مشابهی با هدف دستیابی به اصلاحات اجتماعی، در امان برگزار شده بود. این تظاهرات پس از نماز جمعه و از مقابل مسجد الحسینی برگزار شد و تظاهرات کنندگان پرچم اردن و پارچه نوشته بزرگی با عنوان «همچنان ادامه می‌دهیم» را حمل می‌کردند.

تظاهرات‌کنندگان روز جمعه تهدید کرده بودند که در صورت عدم آغاز اصلاحات واقعی در جامعه، انتخابات را آتی این کشور را تحریم می‌کنند. در این تظاهرات، مردم با بیرون آوردن شناسنامه‌های خود، فریاد می‌زدند «خداوند و اردن را شاهد می‌گیریم که این انتخابات و هر انتخابات دیگری را تا زمانی که اصلاحات حقیقی وجود نداشته باشد، تحریم می‌کنیم و بر این موضوع قسم می‌خوریم».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها