کد خبر: ۷۶۵۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۹ شهريور ۱۳۹۱
رسانه‌های لبنان با بازتاب فوری بیانات مقام معظم رهبری تاکید کردند که امام خامنه ای خواستار ایفای نقش جنبش عدم تعهد در مقابله با سلطه طلبان جهانی شدند.

پایگاه خبری الانتقاد با انعکاس سخنرانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در افتتاحیه اجلاس سران عدم تعهد به نقل از ایشان نوشت که ما در دوره کنونی در جهان چند قطبی زندگی می‌کنیم و جنبش عدم تعهد باید نقش محوری در مقابله با سلطه طلبان ایفا کند.

این پایگاه خبری به نقل از مقام معظم رهبری نشت که دولت آمریکا امروز رهبری قدرت های سلطه طلب را بر عهده دارد و یکی از مهم ترین اهداف این جنبش مقابله با استعمار و تحقق استقلال و عدم وابستگی و بالا بردن روحیه همبستگی بین کشورها است، ایشان از جهان خواستند تا در برابر دیکتاتوری برخی قدرت های غربی تسلیم نشوند.

این پایگاه خبری محورهای بیانات ایشان در مورد دوگانگی مواضع کشورهای غربی در مورد ملت های منطقه و حق کشورها در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای را مورد توجه قرار داده و موضوع همه پرسی مطرح شده از سوی ایشان در مورد ملت سوریه را نیز مورد تاکید قرار داد.

المنار نیز با اشاره به افتتاح اجلاس سران عدم تعهد در تهران نوشت که امام خامنه ای در سخنانی در مراسم افتتاحیه بر ضرورت خلع سلاح های کشتار جمعی و  اهمیت آرمان فلسطین تاکید کرده و خواستار ایجاد آینده جدید برای جهان بر اساس مشارکت همگانی و مساوات حقوق ملت‌ها شدند.

ایشان در مورد تحریم های اعمال شده غرب علیه ایران نیز تاکید کردند که این تحریم ها با هدف اعمال فشار بر ایران در پرونده هسته ای اعمال شد، اما نه تنها این تحریم ها ایران را فلج نکرد، بلکه گام های ما را محکم تر کرد و عزم و اعتماد ما را تقویت نمود.

پایگاه بری عربی پرس نیز با انعکاس سخنرانی مقام معظم رهبری پیشنهاد ایشان در مورد همه پرسی در فلسطین را تیتر خبر خود در مورد بیانات مقام معظم رهبری قرار داده و افزود که با توجه به افزایش ابزارهای سلطه جویانه غرب نیاز مستمر به ادامه فعالیت جنبش عدم تعهد وجود دارد، ایشان افزودند: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا بر اساس شرایط جهان کنونی و نیازهای آن فعالیت‌های خود را ادامه دهیم. این پایگاه خبری به نقل از مقام معظم رهبری افزود که طنز ناراحت کننده در جامعه ما این است که دولت آمریکا به عنوان بزرگترین دارنده سلاح های کشتار جمعی و تنها کشوری که مرتکب جنایت هسته ای شده، امروز عهده دار مقابله با اشاعه هسته ای شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها