کد خبر: ۷۵۴۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
صبح امروز در قم
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله جعفری‌تهرانی از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم پیکر مرحوم آیت‌ا‌لله سیدعبدالله جعفری‌تهرانی صبح امروز با حضور گسترده روحانیون و اقشار مختلف جامعه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.

پس از طواف پیکر آیت‌الله سید عبدالله جعفری‌تهرانی بر گرد ضریح مطهر حرم حضرت معصومه(س)، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید نماز میت را بر پیکر این عالم ربانی اقامه کرد.

پیکر مرحوم آیت الله جعفری تهرانی پس از اقامه نماز در بقعه شهید مفتح حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

آیت‌الله سیدعبدالله جعفری‌تهرانی از شاگردان عارف و واصل حضرت آیت‌الله بروجردی ساعت 9 صبح امروز پنجشنبه، دوم شهریور ماه بر اثر بیماری ریوی و در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله جعفری‌تهرانی از شاگردان مرحوم امام خمینی‌(ره)، علامه طباطبایی‌(ره)، آیت‌الله محقق داماد، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله صدر و آیت‌الله خوانساری بود که نقش پر رنگی را در دوران انقلاب و همراهی با امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری ایفا کرد.

این استاد حوزه علمیه از نظر اخلاقی و عرفانی برجسته و در فلسفه هم بسیار متبحر بود و جلسات تربیتی و اخلاقی متعددی را برای طلاب علوم دینی برگزار کرده است، همچنین آیت‌الله جعفری‌تهرانی در شهر فشم از توابع استان تهران مسجدی داشت که در آنجا به اقامه نماز و به تبلیغ معارف دین می‌پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
alin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
آيت الله جعفري تهراني متواضع، در حد مراجع و داراي مقام معنوي بود
قم - خبرگزاري مهر: يکي از شاگردان آيت الله جعفري تهراني با اشاره به تواضع اين عالم، وي را داراي روحيه‌اي عرفاني توصيف کرد.

حجت الاسلام جعفر ابوالحسني در گفتگو با خبرنگار مهر، به ديدار مرحوم آيت الله سيد عبدالله جعفري تهراني با مقام معظم رهبري در آخرين سفر ايشان به قم اشاره کرد و بيان داشت: در اين ديدار با اينکه آيت الله جعفري تهراني بيمار بودند و کمر درد شديد داشتند نزديک به 20 دقيقه به عصاي خود تکيه داده بودند و محو مقام معظم رهبري بودند و هنگامي که خدمت مقام معظم رهبري رسيدند در بين همه علما حاضر در جلسه دست ايشان را بوسيدند.

وي ادامه داد: در هنگام بازگشت آيت الله جعفري تهراني به من گفتند: مقام معظم رهبري مردي است که هواي نفس ندارد و تمام پيشرفت‌هاي کشور در ابعاد گوناگون مرهون اخلاص ايشان است و آبرويي که ايشان براي روحانيت کسب کرده در گذشته سابقه نداشته است.

وي که ساليان طولاني از شاگردان آيت الله جعفري تهراني بوده است با اشاره به حساسيت اين عالم براي کسب آخرين اخبار و وقايع کشور، عنوان کرد: ايشان هر روز به جز صدا و سيما، از من نيز درباره اخبار و وقايع گوشه و کنار کشور سئوال مي‌کردند و حتي در وقايعي که در فتنه 88 رخ داد ايشان به دوستان گفتند که براي حفظ نظام قرباني نذر کنند و خود نيز شريک شدند که در يک نوبت 14 و در يک نوبت 18 گوسفند قرباني شد.

وي با تاکيد براينکه آيت الله جعفري تهراني يک روحيه عرفاني به تمام معنا داشت ابراز کرد: ايشان قريب به 70 سال در ايام تعطيلات حوزه در منطقه فشم تهران به تبليغ دين مي پرداختند.

در کاري که تکليف نداريد وارد نشويد

شاگرد آيت الله جعفري تهراني با اشاره به ابعاد علمي اين عالم ابراز کرد: ايشان در بعد فقهي آنچنان تبحر داشتند که بعد از فوت آيت الله اراکي برخي افراد منتظر بودند که ايشان رساله تدوين کند اما وي در جواب اين افراد بيان کردند که آقايان ديگر هستند، و خود وارد عرصه مرجعيت نشدند، چون ايشان عادت نداشتند در کاري که زمين نمانده بود ورود پيدا کنند و هميشه مي فرمودند در کاري که تکليف نداريد وارد نشويد.

وي با اشاره به تواضع آيت الله جعفري تهراني گفت: ايشان وجوهاتي که مردم فشم به وي پرداخت مي‌کردند تا قبل از بيماري، با پاي خودشان به دفتر مراجع مي‌بردند.

آيت الله جعفري هميشه مراقب رفتار و کلام خود در برخورد با ديگران بود

ابوالحسني با اشاره به اينکه آيت الله جعفري تهراني از شاگردان مرحوم علامه طباطبايي، آيت الله بروجردي و امام خميني (ره) بود، بيان کرد: وي تنها شاگرد علامه طباطبايي بود که در تمامي جلسات علامه، چه جلسات دوره‌اي، درس اسفار، تفسيري و جلسات خواص و عرفاني علامه شرکت داشت.

وي با تاکيد بر اينکه آيت الله جعفري تهراني به تمامي مقامات معنوي که براي يک انسان ممکن است در اين عالم پيدا شود رسيده بود بيان داشت: ايشان هميشه مراقب رفتار و کلام خود در برخورد با ديگران بود.

شاگرد آيت الله جعفري ادامه داد: ايشان در برخي مواقع بعد از اتمام سخنراني‌هايي که در جمع مردم فشم در ايام تبليغ داشت بعد از اينکه در ميان مردم قرار مي‌گرفت سراغ بچه‌هاي کوچک مجلس رفته و آنها را مي‌بوسيد و مي‌گفت اينها معصوم هستند و گناهي ندارند.

وي ادامه داد: وي شخصيتي بود که مرحوم آيت الله پهلواني تا قبل از بيماري هر روز به منزل آيت الله جعفري تهراني رفت و آمد داشت و بعد از بيماري آيت الله پهلواني، اين ديدارها تا قبل از فوت ايشان در منزل آيت الله پهلواني انجام مي‌شد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها