کد خبر: ۷۵۳۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه زلزله آذربایجان شرقی 800 میلیارد تومان خسارت مالی داشته است گفت: در صورتی که طرح‌های هادی در اولویت قرار گیرد آمار تلفات و خسارت‌ها در حوادث طبیعی کاهش می‌یابد.

محسن‌کوشش‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره اقداماتی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی انجام داده است، اظهار داشت: نیروهای ستادی این سازمان از ابتدای زلزله آذربایجان حضور داشتند.

وی ادامه داد: روستا‌های شهرستان‌های اهر و ورزقان بیشترین خسارت را دیده‌اند و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها عملکرد خوبی در جمع‌آوری زباله‌ها داشتند.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره اقداماتی که با نزدیک شدن به فصل سرما در استان‌ آذربایجان صورت گرفته است بیان داشت: در شب‌‌ میانگین دما در مناطق زلزله‌زده حدقل به 13 درجه می‌رسد.

کوشش‌تبار با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی و حمام بیشترین نیاز در مناطق زلزله‌زده آذربایجان است افزود: آوار برداری در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی به علت خشت و گل بودن آوار به‌کندی ‌پیش‌می‌رفت.

وی به پیشگیری از چنین حوادثی در زلزله‌های آینده اشاره کرد و گفت: در صورتی که طرح‌های هادی جدی گرفته شود دیگر شاهد چنین تلفاتی در اثر زلزله نخواهیم بود.

‌معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: وزارت مسکن‌ و شهرسازی طرح‌های هادی را پیگیری و اجرایی کند.

وی درباره برآورد خسارت‌های مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: براساس آخرین برآوردهای وزارت کشور مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی 800 میلیارد تومان خسارت مالی دیده‌ است.

کوشش‌تبار تأکید کرد: پروانه ساخت در دهیاری‌های مناطق زلزله زده باید تسهیل داده شود تا ساخت‌و سازها هرچه زودتر آغاز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها