کد خبر: ۷۴۲۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

وداع با روزهاي زيبا و خاطراتي كه دوستشان داريم هميشه سخت بوده و هست، چه رسد به اينكه اين بار بخواهي با مهماني خدا وداع كني، مهماني سراسر نور، رحمت و مغفرت خداوند باري تعالي، تمام مهماني‌ها حال وهواي خاص خودشان را دارند و كسي دوست ندارد سفره مهماني‌ برچيده شود و حالا اگر پاي مهماني خدا در ميان باشد، ديگر موضوع فرق مي‌كند. ولي خوب مهماني خدا هم با تمام زيبايي‌اش رو به پايان است، ولي به راستي ما چه توشه‌اي توانسته‌ايم از اين ماه براي خودمان برداريم؟!!!

حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدجواد قهرمانی" مديركل حوزه‌های علميه آذربايجان‌‌غربی به بهانه روزهاي پاياني ماه صيام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه آذربايجا‌ن‌غربي، در رابطه با برقراري ارتباط هرچه بهتر با روزهاي پاياني اين ماه گفت: دغدغه تمام مسلمانان در روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان اين است كه چطور مي‌توانند حال خوبي را كه در اين ماه به دست آورده‌اند تا رمضاني ديگر حفظ كنند.

وي با اشاره به اين مطلب تصريح كرد: شيطان در اين ماه در غل و زنجير به سر مي‌برد، ولي بندگان صالح خداوند بايد پس از ماه رمضان مواظب وسوسه‌هاي شيطان باشند تا مبادا تمام كارهاي نيكي را كه در اين ماه كرده‌اند، به يك باره بر باد دهند.

قهرماني ماه رمضان را ماه تزكيه و تهذيب نفس دانست و خاطرنشان كرد: خوشبختانه مسلمانان توانسته‌اند تا اين روز با روزه‌داري و انس با قرآن خود را بيش از پيش به پيشگاه عبوديت نزديك كنند.

وي ادامه داد: انسان در ماه رمضان حالت دوري از گناه پيدا مي‌كند و به همين خاطر همه نگران هستند كه با پايان اين ماه حالت غفلت و گناه دوباره به آنها دست بدهد.

وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا كه براي حفظ حالت معنوي كه در ماه رمضان به دست آورده‌ايم، چه بايد بكنيم؟ گفت: انس با قرآن در ماه رمضان يكي از حالت‌هاي بسيار زيباي معنوي است كه در اكثر مسلمانان ايجاد مي‌شود، پس لزوم حفظ اين حالت معنوي حفظ ارتباط هميشگي با كتاب الهي است.

مديركل حوزه‌هاي علميه آذربايجان‌غربي با بيان اينكه ائمه اطهار در روزهاي پاياني ماه صيام، بيدار مانده و احياء نگه مي‌داشتند، گفت: امام سجاد (ع) با چشماني غرق در اشك مي‌گفتند:«اي ماه خدا چرا تمام شدي؟ ما تازه با تو انس پيدا كرده بوديم» و بعد از خداوند طلب مي‌كند كه عمري ديگر نيز براي تجربه دوباره اين ماه به او ببخشد.

مدرس حوزه علميه ماكو نيز در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اينكه ماه رمضان، ماه رحمت و مغفرت الهي است، گفت: در اين ماه مبارك هيچ انساني نبايد از رحمت بيكران خداوند باري تعالي نااميد شود.

"سيامك جعفرزاده" با اشاره به اينكه با پايان اين ماه يكي از اعياد بزرگ مسلمانان در راه است، افزود: عيد سعيد فطر، عيد بازگشت به فطرت است، زيرا مسلمانان روزه‏‌دار در طول ماه رمضان با ارتباط هاى پى در پى با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش پرداخته و از تمام آلودگی‌هاى ظاهرى و باطنى که بر خلاف فطرت آنهاست، خود را پاک كرده‌اند و با آمدن اين عيد به فطرت واقعى خود بازمي‌گردند.

وي با بيان اينكه بايد از فرصت‌هاي طلايي روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان بهره كافي را ببريم، خاطرنشان كرد: دهه آخر ماه مبارك رمضان كه هم اكنون در روزهاي پاياني اين دهه قرار گرفته‌ايم به دهه غفران معروف است، طبق روايات در اين دهه تمام گناهان بخشيده مي‌شود.

وي با تأكيد بر اينكه اگر كسي تا اين لحظه نتوانسته است از فرصت‌هاي ماه صيام بهره ببرد، گفت: دهه غفران بهترين فرصت براي اين افراد است تا بتوانند با عبادت و انس با قرآن از حالات معنوي و عرفاني اين ماه بهره‌مند شوند.

جعفرزاده اظهاركرد: دهه پاياني ماه مبارك رمضان بهترين فرصت براي اداي حق بندگي مسلمانان به خداوند است.

مدرس دانشگاه پيام نور اروميه نيز در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اينكه بهتر است در روزهاي پاياني اين ماه عزيز دعا و استغفار فراواني به درگاه خداوند بكنيم، گفت: از خداوند بخواهيم فرصتي به ما بدهد تا بتوانيم رمضان‌هاي بعدي را نيز درك كنيم.

"عيسي وظيفه" با بيان اينكه ائمه اطهار (ع) نيز روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان را بيشتر به خواندن دعا و ذكرگويي توصيه كرده‌اند، افزود: دهه آخر ماه مبارك صيام فرصتي را براي مسلمانان فراهم مي‌كند تا از گناهان خود توبه كرده و بتوانند توشه‌اي مناسب از سفره مهماني خداوند براي آخرت خويش بردارند.

وي تأكيد كرد: از وظایف روزه‌داران در این ماه، دعا و درخواست ‏حوائج از حضرت حق است که بنده احساس نیاز به پیشگاه بى‌نیاز كرده و دست‌هاى احتیاج خویش را به درگاه او دراز مي‌کند.

خدايا، در روزهاي پاياني این ماه ما را مشمول رحمت بی‌پایانت قرار ده و این وداع را آخرین وداع عمرمان قرار مده! پس بياييد در اين روزهاي پاياني مهماني خداوند، دستان نيازمندمان را رو به سوي آسمان بي‌كران خداوند بلند كرده و از درگاه عبوديت طلب عفو و مغفرت نماييم. خداوندا، قلم عفو بر گناهان ما كشيده و ما را به راه راستي و درستي هدايت بفرما. آمين

خداجویان! بازگشتتان به فطرت مبارک باد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها