کد خبر: ۷۳۳۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۱۸ آذر ۱۳۸۹

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله  العظمی نوری همدانی، صبح امروز در دیدار جمعی از بسیجیان سازمان صنایع و معادن به یکی از اهداف نهضت امام حسین (ع) که برقراری حکومت صالح و اسلامی است اشاره کرده و گفتند:‌ سید‌الشهداء‌(ع) مثل همه انبیاء (ع) به دنبال تأسیس حکومت اسلامی بودند، زیرا در ساختار این نوع حکومت مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم اصلاح می‌گردد.

ایشان افزودند: وجود حکومت اسلامی در رأس یک کشور باعث شکوفایی و اصلاح مردم آن جامعه خواهد شد و نبود آن عوارض اجتماعی نامطلوبی را به همراه خواهد داشت که قابل جبران نخواهد بود .

این مرجع تقلید به وقایع دوران حکومت معاویه و استبدادگری آن دوران اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: معاویه با حکومت بر مردم عراق و شام بدترین خیانت‌ها را به اسلام و مسلمین روا داشت و حتی اجازه نداد کلمه ای درباره فضائل اهل بیت (ع) گفته شود،‌تا جایی که 80 هزار منبر را برای سبّ امیرالمؤمنین (ع) و اهل بیت (ع) و از بین بردن کرامت آنان برپا کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهداف حسینی، گفتند:‌ اباعبد‌الله‌ الحسین‌(ع) برای برقراری حکومت اسلامی مکه را به قصد کوفه ترک کردند تا با استفاده از ابزار خون و شهادت دین اسلام ماندگار بماند.

* از عاشورا چه بیاموزیم؟

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن حق، شهادت را برگزیدند و این درسی است که ما باید از حماسه عاشورا بیاموزیم.

معظم‌له ادامه دادند: هیچ قیام و نهضتی بدون ریختن خون و شهادت به نتیجه نمی‌رسد و لذا برای برقراری حقو حقیقت باید قربانی کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی، یادآور شدند: قیامی که امام خمینی (ره) به همراه مردم شروع کرد و آن را به سرانجام رساند، برای برقراری حکومت اسلامی بود و برای آن خون‌های بسیاری ریخته شد، عده زیادی به شهادت رسیدند تا انقلاب به ثمر نشست و نظام اسلامی برپا شد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی خطاب به بسیجیان تصریح کردند:‌ شما باید بیدار باشید؛ زیرا بنی امیه از غفلت مردم استفاده کرد و با نقابی که بر چهره بست، حکومت ظالمانه را بر مردم تحمیل کرد.

معظم له افزودند:‌ هوشیاری در برابر دشمن یک اصل است، این اصل را باید حفظ کرد؛ چون دشمن؛ باطل رنگ و لعاب حق مدارانه داده و از این طریق مردم را فریب می‌دهد.

ایشان در پایان یادآور شدند:‌ وظیفه همه مردم حفظ نظام در برابر استکبار و بیداری و هوشیاری در برابر ظالمان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها