کد خبر: ۷۳۲۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
رئيس بانک انگليس در پي رسوايي‌هاي اخير بانکي اين کشور گفت: بانکداران انگليسي بايد تعصب و تعهد را از المپيکي‌ها ياد بگيرند.
 به نقل از ميل، مروين کينگ رئيس بانک انگليس در پي رسوايي‌هاي مالي که شهرت صنعت بانکداري انگليس را لکه‌دار کرده است، اظهار داشت: ‌بانکداران انگليس مي‌توانند بازي جوانمردانه و انگيزه را از ورزشکاران المپيکي و داوطلبان کشور در جريان برگزاري اين بازي‌ها ياد بگيرند.

وي ادامه داد: موفقيت ورزشکاران انگليس در المپيک و حضور حدود هزار داوطلب براي هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات نشان داد که هميشه مسائل مالي عامل انگيزاننده نيست، بلکه تعصب و تعهد نيز براي عمل به وظيفه به بهترين نحو نيز دخالت دارد.


وي با انتقاد شديد از بانکداران گفت: بخش اقتصادي باعث شده که همه ما تصور کنيم تنها پاداش‌هاي مالي براي انگيزه دادن به افراد مهم است. بانکداران اين تصور را ايجاد کرده‌اند که مي‌شود با خريد و فروش اوراق يک شبه ميليونر شد. انگيزه چيزي فراتر از مسائل مالي است. در طول سال‌ها مردمي که بيش از همه روي من در تجارت تأثير گذاشتند، کساني بودند که با آرزوي نشان دادن محصولشان در بهترين کيفيت انگيزه مي‌گرفتند.


رئيس بانک انگليس خاطرنشان کرد: آنها با اين احساس که چه چيزي توليد مي‌کنند و چه خدمتي به مشتريانشان مي‌کنند به موفقيت مي‌رسيدند و از اين راه پول در مي‌آوردند. هيچ جانشيني براي تعصب و تعهد در ورزش يا تجارت وجود ندارد.


وي ادامه داد: بر خلاف ورزشکاران که در المپيک ما را شگفت‌زده کردند، اقتصاد ما در آمادگي کامل به سر نمي‌برد، اما اگر از چند شب گذشته درسي گرفته باشيم آن درس اين است که تعهد و سخت‌کوشي در مدت زمان طولاني براي رسيدن به موفقيت ضروري است.


کينگ گفت: اين بازي‌ها براي همه فايده داشته است. در سيستم تجارت جهاني و اقتصاد ما و همچنين در ورزش. اکنون زمان آن فرا رسيده که تمرين خود را براي ماراتن اقتصادي شروع کنيم و از کاروان انگليس در زندگي روزمره سرمشق بگيريم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها