کد خبر: ۷۳۲۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کلاهبرداران حرفه‌ای اینترنتی که با ارسال پیام تبلیغاتی به ایمیل افراد به عملیات‌های بانکی افراد دسترسی پیدا می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس،‌سرهنگ امینی گفت: در پی‌شکایت خانمی ساکن تهران، مبنی بر اینکه از حساب وی مبلغی به صورت اینترنتی برداشت و صرف خرید اینترنتی شده است، این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت: تحقیقات گسترده در خصوص این پرونده آغاز و پس از استعلام‌های بانکی سرانجام متهم که ساکن شهر اردبیل بود، شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول افزود: متهم ابتدا منکر جرم خود شده ولی با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و گفت که رمز کارت شارژها را از فردی که ساکن رشت است و نسبت خانوادگی با وی دارد خریداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: تیمی مجرب و کار آمد از پلیس فتا این استان در جهت تکمیل تحقیقات خود و شناسایی متهم دوم راهی شهرستان رشت شدند و موفق به دستگیری این فرد نیز شدند.

امینی با اشاره به اعترافات متهم گفت: متهم دوم در اعتراف خود گفت که با استفاده از نرم افزار جاسوسی اقدام به سرقت اطلاعات افراد می‌کرد و این نرم افزار را از فردی که ساکن یکی از کشورهای خارجی است تهیه و با کمک این نرم افزار فایل‌های تبلیغاتی متن‌های همکاری برای اشخاص از طریق پست الکترونیکی ارسال می‌کرده است. بعد از رویت ایمیل مذکور تمام عملیات‌های بانکی صورت گرفته افراد از طریق رایانه کاربران برای متهم ارسال می‌شده و از این طریق اقدام به خریدهای اینترنتی می‌کرده است.

امینی خاطر نشان کرد: هیچ گاه پست الکترونیکی افراد و شرکت‌های ناشناس را رویت نکرده زیرا ممکن است دامی باشد برای به سرقت بردن اطلاعات بانکی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها