کد خبر: ۷۳۱۵۱
زمان انتشار: ۱۶:۲۱     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
لزوم احترام به ادیان جهانی در مسابقات بین المللی:
استاد فقیدی زمانی می گفت اینهایی که می گویند ما «لا ادری» هستیم، یعنی نه می گوییم خدایی هست و نه می گوییم نیست، دروغ می گویند و اصلاً چنین چیزی محال است. «لیبرالیسم» هم نظیر همین حیله را درون خود دارد. به ظاهر می گوید هر کسی آزاد است دیندار باشد یا نباشد. اما در عمل، بی دینی را به فرد تحمیل می کند. او خود «محرم و نامحرم» را قبول ندارد و لذا ساختارهایش را طوری می چیند که الزاماً چنین حریمی در آن شکسته شود.

سرویس فرهنگی پایگاه 598 به عکس های زیر نگاه کنید:


قطعاً کسی رویش نمی شود بگوید ما باید در اعتراض به این عمل، در مسابقه ها شرکت نمی کردیم. بالاخره کسب مدال، ارزشش بیشتر از این است که بخواهد سر مسائل کوچک این چنینی زیر سؤال رود. ما هم قصد نداریم خدای ناکرده چیزی را زیر سؤال ببریم و به ساحت مقدس ورزش اسائه ادبی داشته باشیم تا هم خودمان زیر سؤال رویم و هم به خشکه مقدس بودن و خلاف مردم بودن و... محکوم شویم.

از سویی قصد هم نداریم صدا و سیما را بابت پخش کردن و سانسور نکردن چنین صحنه هایی مؤاخذه کنیم. به واقع اگر غیر از این بود، تعجب داشت که چه اتفاق خارق العاده ای افتاده که چنین مسائل «خُردی» برای صدا و سیما مهم شده است.

بالاخره المپیک است و نمی توان خلاف جهت آن شنا کرد. اگر اعتراض کنیم، می گویند «خوش آمدید! به سلامت». همین الآن هم چشم دیدن ما و برنده شدنمان را ندارند. پس باید از چنین مسائل کوچکی اغماض کنیم. خدا هم اغماض می کند دیگر. نه؟

استاد فقیدی زمانی می گفت اینهایی که می گویند ما «لا ادری» هستیم، یعنی نه می گوییم خدایی هست و نه می گوییم نیست، دروغ می گویند و اصلاً چنین چیزی محال است. چراکه بالاخره وقت نماز می شود و او یا نماز می خواند یا نمی خواند. اگر نخواند، یعنی قبول ندارد که خدایی هست که این حکم را فرستاده و واجب کرده و اگر انجام ندهد عذابش می کند. «لیبرالیسم» هم نظیر همین حیله را درون خود دارد. به ظاهر می گوید هر کسی آزاد است دیندار باشد یا نباشد. اما در عمل، بی دینی را به فرد تحمیل می کند. او خود «محرم و نامحرم» را قبول ندارد و لذا ساختارهایش را طوری می چیند که الزاماً چنین حریمی در آن شکسته شود.

اما ما باید چه کنیم؟ راهی که اکنون در پیش گرفته ایم، «چشم پوشی» است. اما باید دانست که کفر «گسترش خواه» است. اینگونه نیست که نظام کفر، بالاخره یک قوانینی دارد که ما یک بار تصمیم می گیریم به آنها تن دهیم یا نه. قوانین کفر رفته رفته فراگیرتر می شوند و ما هرقدر عقب نشینی کنیم، او جلوتر می آید. امروز داور زن مردان را چک می کند؛ درحالی که سابقاً اینگونه نبود و فردا هم محدود به این نخواهد شد. اینکه داور یا فردی که جوایز را اعطا می کند زن باشد، قطعاً بی جهت و بی هدف نیست و بر اساس تدبیری است.

یک راه، شرکت نکردن در این مسابقات به نشانه اعتراض است. فعلاً بررسی این راه رها می کنیم و آن را به نتیجه راه حل بعدی واگذار می نماییم.

ساده ترین کار این بود که همانطورکه انواع کمپین ها و موج ها های وبلاگی در محیط وب ایجاد می گردد، چنین چیزهایی بعنوان «احترام به ادیان جهانی» در این فضا تشکیل می شد.

همچنین وزارت امور خارجه کشورمان، رایزنی ها، نامه نگاری ها، بیانیه ها، محکوم کردن ها و بسیاری کارهای دیگر ذیل همان عنوان «احترام به ادیان جهانی» می توانست شکل بگیرد که البته در این مورد هم مانند صدا و سیما اگر اقدامی صورت می گرفت، غیر طبیعی بود و جای اعجاب داشت.

اگر چنین اقداماتی صورت گیرد و برای مردم کشورها جا بیفتد که حرف ما چیست، آنوقت می توان با افتخار و غرور، مسابقات را تحریم هم کرد. آنوقت است که دیگر کسی ما را هو نمی کند، بلکه خواهند گفت «این چه دینی است که پیروانش از مدال المپیک هم بخاطر آن می گذرند». البته در کنار آن، باید ثابت کرده باشیم که این کناره گیری ها از سر ترس نیست و اگر شرکت می کردیم، مدال آفرین بودیم. افسوس که در شرائط فعلی چنین تحریمی نه تنها بُعد جهانی نخواهد داشت، بلکه به علت بی عرضگی رسانه ای مان، برای مردم خود ما هم غیرقابل قبول خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
۳۳
۵۸
اینها همه تراوشات ذهنی یه انسانه که دچار عقده های جنسیه
پاسخ
مجید رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
اینها فریاد ازاد مردان الهی است که فقط حاظرند بندگی خدا رابکنند و هرگزتن به بندگی شیطان نمی سپارند تو هم اگر دین نداری لا اقل ازاده باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
عقده‌اي تويي كه جوابي براي حرف حق و استدلال مسائل شرعي نداري.
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
دقیقا فرافکنی کرد ناشناس چون با این جملت فریاد زدی که تویی که همه چیز جنسی و بیمار می بینی چون کافر همه را به کیش خود پندارد اماتحلیل 598 جالب بود البته به دلیل علاقه کفر به گسترش که همان تلاش شیطانه برای همه گیری و برای همینه که باید از همین کوچیکه جولوش ایستاد وگرنه در رساله هم به قصد لذت گفته شده که حرامه و توی اون همه هیجان رقابت و پیروزی اصلا کسی متوجه حتی زن بودن داورم نیست!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
بالاخره المپیک است و نمی توان خلاف جهت آن شنا کرد، اما می شد لااقل یه پوزش ساده طلبید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
۳۴
۲۰
آفرین به غیرت دینی شما / خداوند شما را جزای خیر دهد که این نکته را مطرح نمودید. همین کارها باعث می شود که برای جوانان و بخصوص نوجوانان تضاد ایجاد می شود و با خود می گویند ظاهراً هدف وسیله را توجیه میکند و برای کسب یک مدال از کفار باید تن به ذلت اعتقادی داد. راستی چرا ما به دنبال برگزاری المپیک بزرگ کشورهای اسلامی نیستم. کشورهایی با بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان چرا نباید قوانین خود را به اجرا بگذارند؟!!!
پاسخ
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
۲۳
۸
به مورد خوبی اشاره کردین به شرطی ظرفیت پذیرش عمومی وجود داشته باشد.
نه اینکه به خاطر لغو اعرام ورزشکاران به المپیک اغتشاش عمومی به وجود بیاید.
پاسخ
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
۱۷
۹
پیشنهاد خیلی خوبیه
پاسخ
مهناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
۲۴
۱۳
واقعن راه حل معقولی است بنده خودم چند وقت بود ذهنم خیلی مشغول این موضوع بود با اینکه خودم چادری یا به قولی خیلی با حجاب نیستم اما بدم میاد که به این سادگی مسایل دینی امون رو پشت گوش بندازیم
خواهشن یه تدبیر کنین و این رو عملی کنین
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
۲۷
۱۴
هم ورزشکار ایرانی هم داور زن مسابقات به قصد لذت بهم دستی نزدن و اگر دستشون بهم خورد در چارچوب عرف اون کشور و البته قوانین بین المللی بازی بود!
اینطوری که شما میگین یکی رفت خارج باید چشم بند بزنه چون خیلی از زنان موهاشون بیرونه و بعضا پوشش مناسبی ندارن!!!
پاسخ
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
من تا اونجایی که رساله رو چک کردم، "حرام بودن لمس نامحرم" به شرط لذت بردن نبود.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
ضمن اینکه دیدن موی کفار بدون لذت حرام نیست پس قیاس نکنید
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
خدا رو شکر از لحاظ مرجع تقلید کمبودی نداریم . اون هم از نوع ناشناسش !!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
۱۶
۱۶
چرا برای ایرانی ها اینقدر از داور زن استفاده میکنند چرا قبلا اینکار رو نمیکردند.دوست من قصد لذت یعنی چی؟ دست ندادن جزو عقاید اسلامی ماست. اونا میخوان این حیاء برداشته بشه و فردا هم بگن حجاب یعنی چی زنای ایرانی بدون حجاب بازی کنند!!!!
مطمئن باش دست کثیف صیهونیسم توی کاره؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
۲۱
۱۲
آفرین به شجاعت نویسنده، به دقتش، به بیداریش و شعورش و آفرین به 598 که اجازه نشر این حرفهای حق را میده.
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
۱۸
۲۴
قبلا هم گفته ام.برای سایتتون واقعا متاسفم.اینقدر کلیشه ای با مسائل برخورد میکنید.چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
ما چشمهامونو با اسید بشوریم و کور بشیم شما خاطرت آسوده می شه ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
اتفاقا ما چشمهامون رو شستیم و این مسائل رو دیدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
۲۰
۲۳
تفکرات طالبانی جایی بین این مردم نداره جمع کنید این بساطتون رو. اگه دوست ندارید برید مثل انسان های اولیه تو غار زندگی کنید
پاسخ
منم مثل تو ناشناشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
بدبختی اینه که توی غارهم که بریم شماها هم میاید اونجا تا اعتقاداتتون رو تبلیغ کنید،ولی وقتی نوبت به ما که میرسه اجازه دفاع از اعتقاداتمون رو نداریم چه برسه به تبلیغ.!!!دقیقآ فکری طالبانیه!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
فوران منطق بودا !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
آدمهایی که تویه غار زندگی میکنن اینطوری رفتار میکنن، یعنی بینشون حیایی نیست.
محمد حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
۲
۳
بنزارم کارخوبیکردی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۵
واقعا برای هرسه مدال آور طلای ما اینکار تکرار شدمنظورم استفاده از داور زن در مسابقات هست که حتما جزء سیاستهای آنها بوده ولا غیر..
همونطور که از هر راهی برای متوقف کردن سایر کشتی گیران ما استفاده کردند
من بیش از هر چیز دلم برای زحمات کشتی گیرانمون سوخت که این چنین در یک تله پیش بینی نشده افتادند.البته اگر مسابقات جهانی قبلی هم اینچنین نبوده باشد.
پاسخ
مهدی
UNITED STATES
۲۲:۴۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
۱۴
۴
همین جناب سوریان بعد طلاشون گفت واسه تمام کشتی گیرا یه الگو بنام تختی وجود داره، می خوام بگم که تختی گفت که اینطوری عمل کنید.ایرانی به همین حجب و حیاشه که اینقدر بزرگه.
پاسخ
محبت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
۹
۱۴
افرین بر شجاعتت! احسنت با این تیز بینی تو فک کنم دیگه همه ی دستورات اسلام تو ایران اجرا بشه! دیگه بیکاری در ایران نخواهد بود و مشکل گرانی حل می شود و دیگه خبری از اختلاص های ملیاردی و پارتی بازی و ... نیست . دیگه دختر پسرا جای پارکها نمی رن تو خونه ها !!!!!راستی ی کارم می تونی بکنی ی فتوا بده خون این ورزشکارو حلال کن تا حد اقل ی ثوابی کرده باشی!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
شما بر خلاف اسمت، نفرتی...
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۶
متأسفيم براي برخي كه جز مسخره كردن، هيچ استدلال ديگه‌اي ندارند.
كساني كه منطق ندارند، يا بد و بيراه مي‌گويند و يا مسخره مي‌كنند.
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
۱۲
۵
من نمیدونم چرا بعضیا وقتی بحث عمل به دستورات اسلام میشه سریع موضوع گرونی و ... رو میکشن وسط ؟!
واقعا متاسفم واسه این دسته از افراد .
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
چون از زور شکم سیری دارند می ترکند و با شکمشون فکر می کنند . طفلکیها از فکر فقیر بیچاره ها خواب شب ندارند !
محبت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
جوابتو ی بار دادم کسی تو سایت قرار نداد . دلیلش اینه که مشکل مردم ما الان این نیست که چرا ورزشکار با داور دست داده . مشکل ما اینه که جوانان ما بعد شش سال نامزدی و مدارک دانشگاهی و استعداد و بالای ده سال عضویت فعال تو بسیج و نمرات خیلی بالاتر از خیلی های دیگه نمی تونن ی کار ساده گیر بیارن چون مثل شما و امثال شما پارتی ندارن که با مدرک کشاورزی و دیپلم به استحدام بانک و جاهای دیگه در بیان !ولی ازتون ایرانی ترن. مشکل مردم ما اینه که وقتی سال نو می شه نمی تونن ی لباس بخرن . مشکل اون پداریی هستن که به خاطر بی پولی و فشار زندگی و شرمندگی جلو خانواده بغشون می ترکه و خیلی چیزای دیگه که مطمئنم شماهام می دونین . من همه حرفام بادلیل اگه همه کسی شک داره ادرس ایمل بده زیاد از این موارد بهتون نشون بدم . خودمم از هموناشونم . و لی اونایی که شکمشون سیر افرادین که فک می کنن همه ی مشکلات مردم حل شده و فقط مونده این یکی که می ان روی این موارد مانور می دن .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
والله ما تا الان هرچی دیدیم پابرهنه ها دلشون برای دین و انقلاب می سوخته ، شکم سیرها هم همیشه ناله می کرده اند و برای اشک یتیم و قار و قور شکم مردم دل می سوزونده اند
دیگه انتظار نداشته باشید کامنتهای فله ای امثال شما رو باور کنیم
محبت
NETHERLANDS
۱۱:۳۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
اقا مهدی ای کاش به جای فله ای دیدن کامنت ها . اول می خوندی و بعد نظر می دادی هر چند می دونم تو و امثال تو چیزی که به ضررت باشن نه می بینی و نه می خونی . با قسمت اول حرفت موافقم . اما فک نکنم اون پابرهنه تو و امثال تو باشین .مهم نیست تو باور کنی یا نکنی چون ی خدایی اون بالا نشسته و همه چیزو می بینه . امیدوارم پیش اونم بتونین این طور حرف بزنین.
مسلمان ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۵
۳
هرچه است از زیر سر این انگلیس روباه صفت است. داور زن در مسابقات مردانه چه غلطی می کند.؟
پاسخ
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
۰۷:۰۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۳
۱۰
شما مسلمان ها همه بیمار جنسی هستید
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱
اونوقت شما نامسلمونها چی چی جنسی هستید ؟!
منم ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۱
۴
از سایت خبریتون و کلا از همتون تشکر میکنم.آقا اگه میشه یه تنه ی کوچیک هم به برنامه عمو پورنگ وامثالهم بزنیدشاید به خودشون بیان.دیروز(روزقدس)پورنگ جون آموزش تنه زدن با "باسن"رو داشت به خورد بچه من وبچه های شماها رو میداد.آموزش دوستیابی با ملاک های غربی نشون میداد.لطفآ بررسی کنید
پاسخ
مرمر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۵
۳
خواهشا ذهن مردمو خراب نکنید.بابارفتن المپیک تمام فکروذکرشون مسابقه اس شما کیس ندارید گیر بدید گیردادید به افتخارات؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
۴
۷
ببینم طلای سوریان چقدر حرصت داده.حسود.تا زمانیکه احمقهایی مثل شما فتوا بدن باید هم ایرانیها مضحکه بشن.چهار تا کشور که نصف عقل دانشمندان مارو ندارند در پی زندگی در کرات دیگر هستند.اماشما ابلهان هنوز نتوانستید مسئله جنسیت وحل کنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
۴
۴
شما خیلی ضعیفین... ادای مسلمونا رو درنیارین... یکی جواب منطقی بده... اگه قرار باشه ما همه چیزو بپوشونیم تا گناه نکنیم و ایمانمون سست نشه هنر کردیم؟ یا اگه با دیدن یه تار مو یا دیدن غذا خوردن یه نفر درحال روزه داری با هوای نفس بجنگیم و گناه نکنیم هنر کردیم؟ فقط یکی بهم بگه منم متقاعد بشم! فرق ما با موجودات دیگه چیه اونوقت... شمایی که روی همه چی پوشش میذارین از سستی ایمانتون میترسین. ولی بنظرم ازخدا هم بترسین که فردا نگه عجب بنده بی عرضه ای داشتم!!!
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
۵
۳
متاسفم که دزدیهای انچنانی در تمام ایران دیده نمیشه و شاید هم با تبصره حضرات حلاله اما کار کشتی به قصد لذت و ..است
..واقعا متاسفم....
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
۶
۵
من که واقعا افسوس خوردم که ورزشکارانمون که اینهمه هم مردم بهشون افتخار میکنن اینقدر باید غیرت دینیشون کم باشه .
جدا تاسف خوردم وقتی دیدم قبل از گرفتن مدال به راحتی مصاحفه میکنن با زن نامحرم اونهم در رسانه ای که میلیون ها آدم دارن اونا رو به عنوان ورزشکار مسلمان تماشا میکنن
واقعا اینقدر سخت بود واسشون که حداقل موقعی که زن مدال پخش کننده دستش رو به سمتشون دراز میکرد اونا هم دستشون رو میذاشتن روی سینه هاشون و عذرخواهی میکردن ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
۷
۹
واقعا متاسفم که بجای اینکه ذهنتونو صرف کارهای بزرگتر بکنید ، دنبال چه چیزهایی هستید .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۳
ولي ازينا بگذريم
خوب گوشتي بود ها!
داور رو مي گم !!!!
پاسخ
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
واقعا چه سلیقه ای داری تو این داوره شبیه کفتار بود کجاش گوشت بود؟!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
چه خوبه مسولین امر ورزشی بشینند و یه راه حل مناسب برای آینده بدن. چارش چیه؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها