
وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا * * * شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده. * * * بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است / شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مجتبی
تهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه تهران، در بخشی از سخنرانی ویژه محرم که شب
گذشته در مدرسه نور برگزار شد، بیان داشت: عمربن سعد قیام امام حسین(ع)
را مادی میدید و برای جلوگیری از قیام امام سه اهرم پیشنهاد پول، تهدید
امام که کشته میشوی و تحمیق امام که مردم را به کشتن میدهی، به کار گرفت.
وی
در ادامه گفت: اگر کسی به تاریخ نگاهی بیندازد، میبیند که قیام امام
حسین(ع) در جهت مقابله خداخواهی با خودخواهی بوده است و همچنین میبیند
چگونه یزید در آن زمان برای نگهداشتن مقام خود از باورهای مردم سوء
استفاده میکرد.
آیت الله تهرانی اظهار داشت: مردمی که اظهار متدینی
و مسلمانی میکنند به دو دسته تقسیم میشوند؛ دستهای دین و اسلام را برای
حفظ دنیایشان سپر قرار میدهند و برای نگهداشتن مقام و منزلت مردم را
فریب میدهند و دستهای دیگر کسانی هستند که برای حفظ دین و اسلام، خودشان
را سپر و دنیای خود را برای دین فدا میکنند.
وی در پایان سخنانش
تصریح کرد: مؤمن، آن کسی است که دنیا را مانند امام حسین(ع) فدای دینش کند و
حکومت دینی، آن حکومتی است که برطبق دین اسلام باشد و از باورهای مردم به
وسیله دین سوء استفاده نشود./