کد خبر: ۷۲۶۶۲
زمان انتشار: ۰۲:۱۳     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
خانم "ریاضه نظمین" طلبه جامعة الزهراء(س) اهل کشور سریلانکا با حضور در غرفه جامعة الزهرا(س) درنمایشگاه قرآن، در گفت وگو با  خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ، اظهار داشت: ما در کشور سریلانکا زندگی می کردیم و مسلمان سنی و پیرو مذهب شافعی بودیم و فکر  می کردم که اسلام همین است.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی ایران و حرکت امام خمینی(ره) نبود، ما هرگز اسلام واقعی را نمی شناختیم.

این طلبه جامعة الزهراء(س) اضافه کرد: شهدای دفاع مقدس ایران با استقامت خود و با پیروی از دستورات امام خمینی(ره) فطرت درون ما را بیدار کردند تا بفهمیم اسلام واقعی یعنی چه، والا واقعا ما در کشور سریلانکا با معارف مورد نظر اهل بیت(ع) پیامبر اسلام(ص) آشنا نمی شدیم.

وی با بیان این که باید از مردم ایران به ویژه زنان و مادران این کشور به خاطر استقامت در حرکت به حق خود و دادن شهدای بسیار در راه اسلام تشکر کرد، گفت: حرکت شهدای جنگ 8ساله ایران مانند حرکت شهدای کربلا بود که توانستند با مجاهدت خود اسلام واقعی را زنده نگاه داشته و همه را متوجه حرکت خود که برای اسلام واقعی بود کنند.

ریاضه نظمین در توصیف خود از مردم ایران نیز، گفت: مردم ایران مردمی الهی هستند چرا که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، رهبر همه مسلمانان هستند، چرا که ایشان نائب امام زمان(عج) هستند و از این ناحیه ارتباط محکمی با خدا دارند.

این طلبه اهل سریلانکا جامعة الزهرا(س) در ادامه سخنان خود ضمن تشریح وضعیت مسلمانان کشور سریلانکا، و بیان این مطلب که مسلمانان سریلانکا در این کشور آزادانه زندگی کرده و زنان شان با حجاب کامل و بدون محدودیت، در دانشگاه ها و دیگر مراکز عمومی و اجتماعی وارد می شوند، گفت: اصولا حجاب زنان نمی تواند مانع حضور آن ها در فعالیت های اجتماعی شود چرا که شاهد این ادعا همین حضور ما زنان در نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران است.

خانم "ریاضه نظمین" در خصوص نحوه آشنایی خود با جامعة الزهراء(س)، گفت: بعد از این که انقلاب اسلامی ایران و مردم آن را شناختم و با آن ها ارتباط بر قرار کردم، با رایزن فرهنگی جمهوری ا سلامی ایران در سریلانکا وارد مشورت شده و ایشان نیز بنده را تشویق کردند که به جامعة الزهراء آمده و درس حوزه را بخوانم.

وی با بیان این که بیشترین تأثیر را از اساتید جامعة الزهراء(س) گرفتم، گفت: هر قدر امکانات داشته باشیم، اما استاد خوب نداشته باشیم، به جایی نمی رسیدم، اما اساتید جامعة الزهراء(س) بسیار خوب هستند و ما از آن ها چیزهای زیادی یاد می گیریم.

این طلبه اهل سریلانکا جامعة الزهراء(س) در پایان سخنان خود در پاسخ به این سؤال که حضور در ایران و دوری از خانواده و وطن برای شما سخت نیست؟ گفت: نه؛ چون ما ایران را دوست داریم و همه چیز این جا خوب است و حتی باعث می شود که خانواده مان را هم فراموش کنیم.

وی افزوود: اگر چه مردم سریلانکا و خانواده خود را دوست داریم، اما ایران را هم دوست د اریم و دلتنگی برای ما به وجود نمی آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها