کد خبر: ۷۲۳۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
نخستين روز رقابت‌هاي تکواندو بازي‌هاي المپيک لندن با قهرماني ورزشکاران چين و اسپانيا و صدرنشيني تيم اسپانيا در رده بندي مدالي به پايان رسيد.
نخستين روز از رقابت‌هاي تکواندو المپيک لندن در اوزان 58- کيلوگرم مردان و 49- کيلوگرم زنان برگزار شد که به ترتيب ورزشکاران اسپانيا و چين مدال‌هاي طلا را از آن خود کردند.

به گزارش ايسنا در وزن 58- کيلوگرم مردان "جوئل گونزالز بونيلا" نفر اول رنکينگ جهان از اسپانيا مقام اول را از آن خود کرد. "لي دائه هون" از کره جنوبي در جاي دوم ايستاد. "آلکسي دنيسنکو" نفر هفتم رنکينگ جهاني از روسيه و "اسکار مونوس" از کلمبيا هم به صورت مشترک مقام سوم و مدال برنز را از آن خود کردند.

در وزن 49- کيلوگرم زنان هم "جينگ يو وو" نفر اول رنکينگ جهان از چين قهرمان شد. "بريجيت ياگه انريکه" نفر سوم رنکينگ جهاني از اسپانيا در جاي دوم ايستاد. "سونخام چاناتي" نفر هفتم رنکينگ جهاني از تايلند و "لوسي جيا زانينوويچ" نفر پنجم رنکينگ جهاني از کرواسي مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

طبق برنامه امروز (پنجشنبه) مسابقه‌هاي تکواندو در اوزان 68- کيلوگرم مردان و 57- کيلوگرم زنان برگزار خواهد شد که محمد باقري معتمد از ايران در قسمت مردان در اولين ديدار ساعت 16 به وقت تهران به مصاف "ديويد بوي" از آفريقاي مرکزي مي‌رود.

محمد باقري معتمد که عناويني چون نقره مسابقات قهرماني جهان در کره جنوبي،طلاي مسابقات جام جهاني 2010 چين ،طلا قهرماني آسيا 2010 قزاقستان،طلاي بازيهاي آسيايي 2010 گوانجو، نقره قهرماني ستارگان جهان 2009 مکزيک، نقره جام جهاني 2009 آذربايجان، طلا قهرماني جهان 2009 دانمارک، طلا قهرماني آسيا 2008 چين، طلا قهرماني دانشجويان جهان 2008 صربستان، طلا المپيک دانشجويان جهان 2007 تايلند را بدست آورده است که در مرحله اول در حالي بايد مقابل حريفي از افريقاي مرکزي قرار بگيرد که حريف او گمنام است.

"دويد بوي" از آفريقاي مرکزي 24 ساله در وزن دوم المپيک در قاره خود قهرمان مسابقات انتخابي المپيک شد تا از اين طريق مجوز حضور در رقابتهاي تکواندو المپيک لندن را کسب کند.

بوي در مسابقات 2009 دانمارک و همچنين در کيونگجو 2011 موفق به کسب مدال نشد و به نظر مي‌رسد محمد باقري معتمد کار دشواري مقابل اين حريف در مرحله نخست نداشته باشد.

محمد باقري معتمد در صورت پيروزي بر اين حريف در دور دوم بايد با برنده مبارزه روح الله نيک پا(افغانستان) و لنوفسکي(لهستان) ديدار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها