کد خبر: ۷۱۱۳۶
زمان انتشار: ۰۲:۳۰     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
عجيب‌ترين نكته در اتفاقات اين روزها، سكوت محض علي پروين آن هم بعد از اتهام سنگيني است كه كيا به او نسبت داده است

سايت گل- مهدي مهدوي‌كيا بدون شك يكي از محجوب‌ترين و مودب‌ترين بازيكنان فوتبال ماست و در اين نكته هيچكس ترديدي ندارد.

هواداران فوتبال حتما مي‌دانند كه كيا بسيار به ندرت عصباني مي‌شود. او طي دو دهه حضور در سطح اول فوتبال، فقط سه بار به اتفاقات پيرامونش واكنش شديد نشان داده و عليه كسي مصاحبه كرده است. بار اول 12 سال پيش بود كه در حذف ايران از جام ملت‌هاي 2000 بعضي‌ها او را به كم‌كاري متهم كردند و او مجبور به واكنش شد و عليه اسماعيل حلالي و در نقد جلال طالبي صحبت كرد. بار دوم دو سال پيش و بعد از بازي جنجالي پرسپوليس و استيل‌آذين بود كه مهدي روي خط برنامه 90 آمد و جواب علي دايي را به تندي داد: «شما بهتر است در مورد بازيكنان خودت حرف بزني. اين كار حرفه‌اي نيست كه در مورد بازيكنان استيل‌آذين اظهار نظر كني!» و حالا هم بار سوم، طغيان كيا عليه سلطان!

وقتي «موشك» از ضامن خارج شد

از اولين روز شروع ليگ تا امروز، حجم اخبار و حواشي پيرامون مهدي مهدوي‌كيا كم نبوده است. مانوئل ژوزه اعتقادي به استفاده از مهدي نداشت و او بعد از نيمكت‌نشيني در دو بازي اول، در بازي سوم در ليست 18نفره هم قرار نگرفت و به سكوها تبعيد شد. زمزمه خداحافظي او در نيم‌فصل هم از شايعاتي بود كه البته تاييد نشد. اما كيا هيچ واكنشي به اين اتفاقات نشان نداد تا اين‌كه بحث اظهار نظر پروين پيش آمد.

اين‌طور كه اطرافيان مهدي مي‌گويند او با خودش قرار گذاشته در وضعيت حساس كنوني پرسپوليس با هيچ رسانه‌اي مصاحبه نكند اما در عين حال به صراحت گفته: «اگر كسي به من بي‌احترامي كند جوابش را مي‌دهم.» بنابراين وقتي به گوش مهدي رسيد كه علي پروين در جلسه كميته فني از تمديد قرارداد با او و ايمون زايد انتقاد كرده اول تحقيق كرد كه آيا پروين واقعا اين حرف را زده يا نه. وقتي كيا مطمئن شد اين نقل قول از طرف پروين واقعيت دارد در يك مصاحبه تند پاسخ او را داد و به خصوص با ماجراي 800ميليون تومان معروفي كه از تمديد قرارداد او با هامبورگ به پرسپوليس رسيده بود، علي پروين را به چالش كشيد.

http://u.goal.com/160700/160740hp2.jpg

ماجراي 800 ميليون چيست؟

سال 1380 و در آستانه دومين انتخاب سيدمحمد خاتمي به عنوان رئيس‌جهمور ايران، باشگاه پرسپوليس درگير يك پرونده پيچيده بود و  سه گروه مختلف ادعاي مالكيت اين باشگاه را مطرح كرده بودند. يك گروه وابسته به وزارت صنايع و معادن از يك سو و حوزه هنري از سوي ديگر مدعي بودند كه مديريت باشگاه پرسپوليس در حوزه اختيارات آن‌هاست و سازمان تربيت‌بدني هم به عنوان ضلع سوم مثلث خود را محق مي‌ديد. حكم اين پرونده عجيب و پيچيده كه قضاوت آن به جواد طوسي (منتقد سينما و قاضي دادگستري) سپرده شده بود بالاخره به سود سازمان تربيت‌بدني صادر شد، اما در فاصله رسيدگي به اين پرونده يك اتفاق ديگر هم رخ داده بود كه امروز دوباره توسط مهدوي‌كيا از زير گردوخاك بيرون آمده است.

در دوراني كه كشمكش بر سر مديريت پرسپوليس ادامه داشت و معلوم نبود صاحب‌اختيار اين باشگاه كيست، مهندس فائقي (معاون وقت سازمان تربيت‌بدني) اختيارات اين باشگاه را موقتا و تا زمان اعلام حكم دادگاه به علي پروين سپرد. و بدين‌سان سلطان همه‌كاره پرسپوليس شد! در دوران كوتاهي كه پروين همه‌كاره باشگاه بود زمان تمديد قرارداد مهدوي كيا با باشگاه هامبورگ فرا رسيد و اين باشگاه آلماني رقمي معادل 800 ميليون تومان به حساب پرسپوليسي‌ها واريز كرد. پولي كه مستقيما به دست علي پروين رسيد تا توسط او براي باشگاه هزينه شود.

اين پول در سال 80 رقم بسيار درشتي محسوب مي‌شد و درباره سرنوشت آن هميشه حرف و حديث‌هاي فراواني وجود داشته است. وقتي پرونده مالكيت پرسپوليس به سرانجام رسيد و سلطان و يارانش باشگاه را تحويل دادند، چيزي از اين پول در حساب پرسپوليس نمانده بود. گويا علي پروين بابت اين پول صورتحسابي به مقامات بالاتر تحويل داده و در آن ذكر كرده كه اين رقم در چه محل‌هايي براي باشگاه هزينه شده است. صورتحسابي كه شائبه‌ها در مورد صحت و سقم آن در همان زمان وجود داشته و حالا با يادآوري مهدوي‌كيا دوباره تازه‌ شده است.

مظلوميت كاپيتان موثر و بي‌حاشيه

نكته‌اي كه نمي‌توان از آن گذشت، بي‌انصافي و اجحافي است كه اين روزها نسبت به مهدوي‌كيا شاهد آن هستيم. اين درست است كه مهدي در بازگشت دوباره‌اش به پرسپوليس ديگر آن سوپراستار جوان سال‌هاي گذشته نيست اما با اين وجود هر گاه به ميدان آمده تاثيرگذاري خودش را به خوبي نشان داده و هر گاه از تركيب بيرون مانده هيچ حرف و حاشيه‌اي براي تيم درست نكرده است. برآيند حضور كيا در نيم‌فصل دوم سال گذشته مثبت‌تر از اين حرف‌ها بوده كه امروز اين‌طور با او برخورد شود.

با وجود اين‌كه در نيم‌فصل دوم سال گذشته پرسپوليس اصلا در موقعيت خوبي نبود اما كيا هر گاه براي تيمش به ميدان آمد تاثير مثبت‌اش را به جا گذاشت و خيلي از بازي‌ها را براي پرسپوليس در آورد. او به همراه ايمون زايد پايه‌گذار پيروزي دراماتيك سرخ‌ها در داربي 3-2 بود، در مقابل سپاهان، شهرداري تبريز و راه‌آهن هم با ورود به ميدان ورق بازي را به سود پرسپوليس برگرداند.

موشك سابق هامبورگ طي نيم‌فصلي كه در پرسپوليس حضور داشته و با وجود زمان كمي كه در اختيارش قرار گرفته چنين كارنامه قابل دفاعي از خودش به جا گذاشته است. به همين دليل است كه وقتي حرف‌هاي پروين عليه خودش را مي‌شنود چنين به خروش درمي‌آيد.

نكته آخر؛ سكوت سرد سلطان!

اما عجيب‌ترين نكته در اتفاقات اين روزها، سكوت محض علي پروين آن هم بعد از اتهام سنگيني است كه كيا به او نسبت داده است. كاپيتان اول پرسپوليس البته مستقيما اسمي از علي پروين نبرده اما با تاكيد بر ماجراي 800ميليون تومان و با كدهاي دقيقي كه ارائه داده، انگشت اتهام را مستقيما به سوي علي پروين نشانه رفته است. و پاسخ رئيس كميته فني پرسپوليس به اين اتهام فقط سكوت است و سكوت! حالا بايد ديد قدم بعدي سلطاني كه اين روزها به شدت در سكوت فرو رفته است چه خواهد بود؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امین
UNITED STATES
۰۴:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
پروین بایدازپرسپولیس دورباشه چون همش حاشیه میاره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها