کد خبر: ۷۱۱۲۵
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
شبكه خبري «راشاتودي» روسيه در گزارشي اعلام كرد: «ران پل» نماينده جمهوريخواه كنگره آمريكا در يك آگوست (11 مرداد) در نطقي اعتراض آميز عليه تحريم هاي جديد عليه ايران، ضمن صلح آميز دانستن برنامه هسته اي تهران، تحريم هاي واشنگتن را جنگ افروزي توصيف و از آنها به شدت انتقاد كرد.
راشا تودي افزود: «ران پل» نماينده جمهوريخواه در كنگره آمريكا كسي بود كه روز چهارشنبه طي سخناني عاقلانه، نسبت به لايحه جديد كنگره كه وي آن را «قانون 2012 وسواس فكري درباره ايران) ناميد، اعتراض كرد.
وي لايحه تحريم هاي جديد عليه ايران را به عنوان اقدامي غير ضروري در جهت جنگ افروزي عليه كشوري دانست كه هدفش توليد تسليحات هسته اي نيست.
پل در سخنان خود گفت: راي به اين لايحه، گامي ديگر در جهت به راه انداختن جنگي غير ضروري است. ايران تهديدي براي امنيت ملي ما نيست. طي 10 تا 15 سال گذشته دغدغه ذهني ما اين بوده كه با جنگ ايران همه مشكلات جهان را حل كنيم. در حالي كه همين طرز تفكر ما را به خاك سياه نشانده است.
وي افزود: در برهه اي كه آمريكا ميلياردها دلار صرف جنگ با عراق و افغانستان كرده، درگير شدن در جنگ با ايران به جز ضرر به ويژه ضرر اقتصادي، چيز ديگري براي ما به همراه نخواهد داشت.
پل همچنين به نبود هيچ گونه مدرك و سندي دال بر غني سازي بيش از 20 درصد اورانيوم از سوي ايران و تائيد آژانس بين المللي انرژي اتمي و سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) مبني بر اين كه ايران در جهت ساخت تسليحات هسته اي حركت نمي كند، اشاره كرد و افزود: اعمال فشار بر ايران به منظور تعطيل كردن نيروگاه هاي هسته ايش تا آنجا كه آمريكا به كرات تحريم هاي سخت عليه اين كشور تصويب و اعمال كرده، صرفا درگير كردن ذهن خود با كشوري است كه به هيچ وجه قصد جنگ افروزي ندارد.
نماينده كنگره آمريكا با استناد به تاريخ صلح آميز ايران و عدم وجود هرگونه سابقه در حمله به كشورهاي همسايه، راي مثبت به لايحه تحريم ها عليه ايران را مشاركت در اشتباه پر هزينه اي ديگر دانست و پيامدهاي آن را به جنگ عراق تشبيه كرد كه براساس اطلاعات دروغين بنا نهاده شده بود.
به گزارش ايرنا، وي در نطق خود در مخالفت با اين تحريم ها ضمن ابراز نارضايتي از حمايت هاي آمريكا از مخالفان دولت سوريه گفت: باراك اوباما در سال جاري دستوري محرمانه را به منظور كمك مخفيانه به نيروهاي شورشي در سوريه امضا كرد.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسين زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
جداًيك نفر بي غرز پيدا شد.
پاسخ
با تجربه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
قربون ادم چیز فهم ولی امروز یا فرداست که لابیهای صهیونیسم یا سرشو زیرا اب میکنند یا مجبور میشه حرف خودشو پس بگیره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها