کد خبر: ۷۰۶۳۲
زمان انتشار: ۰۲:۲۸     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
شجره شناسان پس از دو سال تحقيق و آزمايش دي.ان.اي احتمال مي دهند كه مادر باراك اوباما كه يك سفيدپوست بوده از نوادگان برده هاي سياه پوست بوده باشد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه ديلي تلگراف، هيچگاه اينطور تصور نمي شد كه «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا داراي اجدادي بوده باشد كه از طريق برده داري وارد آمريكا شده باشند و به اين ترتيب تلاش مي شد تا اولين رئيس جمهور سياه پوست ايالات متحده را از اغلب سياه پوستان آفريقايي- آمريكايي اين كشور جدا كنند.
پدر اوباما، از كنيا به آمريكا آمده بود تا در دانشگاه هاوايي درس بخواند و فرزند او (باراك اوباما) در سال 1961به دنيا آمد. همين موضوع موجب شد تا برخي تحليلگران مدعي شوند تجربيات اوباما بطور صددرصد با راي دهندگان سياه پوست آمريكايي يكسان نيست.
با اين وجود محققان با بررسي شجره نامه مادر اوباما يعني «استنلي آن دانهام» در طول چهار قرن به اين نتيجه رسيده اند كه مادر رئيس جمهور آمريكا از نوادگان يك خدمتكار آفريقايي به نام «جان پانچ» در ويرجينيا بوده است.
براساس اين يافته ها، آقاي پانچ داراي فرزنداني از يك زن سفيدپوست بوده و زماني كه برده داري در آمريكا برچيده شد اين خانواده توانست در ويرجينيا صاحب زمين شود.
اين يافته ها به آن معناست كه در حقيقت اوباما يازدهمين نتيجه اولين برده هاي ثبت شده در تاريخ آمريكا محسوب مي شود. برده هايي كه به اتهام تلاش براي فرار در سال 1640محاكمه شده بودند.
بر همين اساس آزمايشات دي.ان.اي نيز نشانگر اين است كه نام خانوادگي پانچ بعدها به «بانچ» تغيير نام يافته و نام خانوادگي بانچ از اسامي است كه در ميان اجداد مادر اوباما ديده مي شود.
اما با توجه به آنكه برخي اسناد در گذر زمان از بين رفته اند نمي توان با صراحت اعلام كرد كه اجداد مادر اوباما از برده هاي سياه پوست باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
و شجره نامه اجداد اجدادش؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها