کد خبر: ۷۰۵۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
نقطه‌ی اوج اشتباهات حق‌وردی و کمک‌های او ، نادیده گرفتن گل محمد پروین بود ، گلی که می‌توانست گهر را به اولین پیروزی تاریخ لیگ برتر خود برساند.
سایت گل-شب گذشته در دومین دیدار آغازین هفته‌ی سوم رقابت‌های لیگ برتر ، دو تیم پرسپولیس و گهر زاگرس با قضاوت تورج حق‌وردی برابر هم قرار گرفتند و در نهایت با اتفاقاتی که در زمین و البته از سوی تیم داوری رخ داد ، پرسپولیس توانست از یک شکست خارج از خانه اما در خانه بگریزد.

شاید بیش از همه‌ی تصمیمات اشتباهی که حق‌وردی در بازی شب گذشته گرفت ، نادیده گرفته شدن گل محمد پروین در کانون توجهات قرار گرفت ، اما نباید فراموش کنیم که حق‌وردی اشتباهات دیگری را نیز مرتکب شد که می‌توانست نتیجه‌ی بازی را دگرگون سازد. درواقع اگر درست و منصفانه به تصمیمات حق‌وردی نگاه کنیم ، متوجه خواهیم شد که نباید به صرف نادیده گرفته شدن گل گهر ، تیم پرسپولیس را بازنده‌ی خوش‌شانس این دیدار بدانیم که از پذیرش این شکست گریخته است و به تساوی پناه آورده است.

اولین تصمیم اشتباه داور به ضرر سرخ‌پوشان

در دقیقه‌ی 57 بازی بود که کریم انصاریفرد در محوطه‌ی جریمه صاحب توپ شد و قصد داشت با یک دریبل سرپا از سد مدافع پیش‌روی خود بگذرد ، اما این مدافع با باز کردن دست خود مانع عبور توپ شد. نکته‌ی جالب آن است این صحنه تمامی شرایط برای اعلام ضربه‌ی پنالتی را دارا بود. توپ از فاصله‌ی بسیار نزدیک و با شدت و سرعت بسیار پایین از کنار مدافع حریف در حال عبور بود ، اما باز شدن دست این مدافع تمام معادلات انصاریفرد و توپش را بهم زد. حق‌وردی نیز این صحنه را خطای پنالتی اعلام نکرد تا پرسپولیس از دست‌یابی به نتیجه‌ی 2-0 باز بماند.

دومین تصمیم اشتباه داور به ضرر گهر زاگرس

دقایقی پس از اولین تصمیم اشتباه حق‌وردی ، مشابه صحنه‌ای که در محوطه‌ی جریمه‌ی گهر اتفاق افتاد ، در محوطه‌ی جریمه‌ی پرسپولیس اتفاق افتاد و این‌بار این گهر بود که به شدت متضرر شد. در این صحنه مجید باجلان قصد داشت با یک پاس رو به عقب روی دروازه‌ی پرسپولیس موقعیت ایجاد کند ، اما توپ با دست امیرحسین فشنگ‌چی برخورد کرد و بازهم علی‌رغم داشتن شرایط خطای پنالتی حق‌وردی تصمیم به ادامه‌ی بازی گرفت تا گهر از رسیدن به گل تساوی بازبماند.

نکته‌ای که در حد یک احتمال بیش نیست آن است که شاید حق‌وردی با نگرفتن پنالتی برای گهر قصد رعایت عدالت بین دو تیم را داشته است.

نادیده گرفتن گل پروین ، مهر تاییدی بر قضاوت نامتعادل تیم داوری

نقطه‌ی اوج اشتباهات حق‌وردی و کمک‌های او ، نادیده گرفتن گل محمد پروین بود ، گلی که می‌توانست گهر را به اولین پیروزی تاریخ لیگ برتر خود برساند. گذشته از این ، حق‌وردی با گرفتن این تصمیم ، روز بد خود را کامل کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها