کد خبر: ۷۰۳۰۴
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
لنكراني:
سخنگوی جبهه پایداری گفت: زمان بازنگري در اقتصاد و مديريت اقتصادي فرارسيده است و ما قادر هستيم با اقتصاد مقاومتي كه مدنظر مقام معظم رهبري است، از شرايط حساس كنوني به‌ سلامت عبور كنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، كامران باقري لنكراني اظهار كرد: دشمن نقطه آسيب ما را در مسايل اقتصادي تشخيص داده و متاسفانه تاحدودي هم درست است؛ بنابراين بايد عاقلانه و با اتكا به هدايت‌هاي مقام معظم رهبري حركت كنيم.

وي، اقتصاد مقاومتي را يكي از تعابير و تدابير مقام معظم رهبري در شرايط فعلي عنوان كرد و افزود: مي‌توانيم با استفاده از موقعيت گسترده‌اي كه جهان در مقابل ما قرار داده و با شناخت كامل از نقاط ضعف دشمن و البته با اتكا و محوريت ولايت، تهديدات را به فرصت بدل كنيم.

سخنگوی جبهه پایداری از تمام فعالان سیاسی و چهره‌های تاثیرگذار جامعه خواست كه با سرلوحه قرار دادن بيانات مقام معظم رهبری درباره قرار داشتن در موقعیت بدر و خيبر و نيز با همدلي و اتحاد، زمینه‌ساز گذر از شرایط فعلی باشند و در ادامه تصريح كرد: منظور از موقعیت بدر این نیست که با اتکا به افتخارات گذشته و با غرور بخواهیم مقابل تحریم‌ها بایستیم بلکه باید با شناسایی نقاط قوت خود و نقاط ضعف دشمن تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

لنكراني تاكيد كرد: با یک نگاه عمیق به موقعیت بدر و عبرت گرفتن از آن می‌توان درس‌های بسیاری گرفت و گره‌هاي جامعه را با آن گشود؛ بنابراين بايد منظور از موقعيت بدر براي همه افراد جامعه تبيين و تشريح شود. تفاوت قرار داشتن در موقعیت بدر با موقعیت شعب ابیطالب در این است که در موقعیت شعب ابیطالب مسلمانان نمی‌توانستند تاثیرگذار باشند اما در موقعیت بدر فرصت‌سازی، موقعیت سازی‌، فعال بودن و تاثیرگذاری، ویژگی مسلمانان بود.

وي با بيان اينكه "برخی فعالان سیاسی به دنبال استفاده از مشکلات كنوني برای تبليغات انتخابات ریاست جمهوری هستند"، افزود: برخی نيز فرونشاندن كينه‌هايشان را نسبت به تفكرات انقلابي دنبال مي‌كنند و عده‌اي هم به‌دنبال بروز سلايق اقتصادي خود كه نوعي لجام‌گسيختگي اقتصادي را دامن مي‌زند، هستند.

اين فعال سياسي با بيان اينكه "خرده‌گيري در شرايط فعلي به‌هيچ عنوان جوانمردانه نيست"، تصريح كرد: گراني‌ها مانند گراني مرغ بسيار تلخ بود اما تلخ‌تر، اقدام برخي رسانه‌ها در نشان‌دادن و حتي بزرگ‌ جلوه دادن آن بود؛ نشان‌دادن اينكه مردم بزرگ و مقاوم ايران كه در مسير انقلاب مقاومت كرده و مي‌كنند، اكنون در صف مرغ ايستاده‌اند. بايد با استفاده از آموزه‌هاي ديني، هويت ملي و مذهبي، به سمت حل مشكلات اقتصادي حركت كرد و اينكه با خرده‌گيري و متهم كردن ديگران به‌دنبال كسب جايگاه و راي باشيم، ناجوانمردانه است.

لنكراني در پايان با بيان اينكه "مردم ايران بسيار آگاه و فهيم هستند كه در زمان خود به‌خوبي مي‌دانند به چه كسي راي دهند و چه كسي را انتخاب كنند"، گفت: اگر در اين روند ـ كه با توجه به شرايط حاكم بر اروپا و آمريكا در زمينه اقتصادي چند ماهي بيشتر دوام نخواهد داشت ـ با تغيير در رويكردها و بازنگري در روش‌هاي مديريتي اقتصاد، اقتصاد مقاومتي را جايگزين كنيم، ضربه‌هاي جبران‌ناپذيري را متحمل نمي‌شويم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها