کد خبر: ۶۹۸۵۶
زمان انتشار: ۰۲:۲۱     ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
اول مرداد سال 67 در جاده اهواز - خرمشهر كه عراقي ها آن جا را گرفته بودند با تيپ حضرت زهرا، از لشكر ده سيد الشهدا درگير مي شوند و دامنه اين درگيري به حدي شديد بوده كه عبارت تن برابر تانك در اين جا مصداق علني پيدا مي كند، آن هم در صبح روز عيد قربان !
حدود 200 نفر از رزمنده ها در آن جا شهيد مي شوند اما سرانجام جاده را از دست دشمنان مي گيرند .
اما يكي از موارد قابل تأمل در ميان اين 200 شهيد عزيز، پنج شهيدي هستند كه با عنوان «شهداي سادات خمسه كوثر» ياد مي شوند كه در كيلومتر 65 جاده اهواز - خرمشهر بناي يادبود پنج ضلعي به نام آنها ساخته شده است.
با نام هاي؛ سيد علي رضا جوزي كه فقط 14 سال سن داشت، سيد داود طباطبايي ، سيد صاحب محمدي كه در همان روزي كه ايشان شهيد شدند، برادر ديگرشان (سيد مهدي) هم در غرب و در همان روز به شهادت رسيدند و سيد مهدي موسوي و سيد حسين حسيني كه به گفته و شناسايي دوستان شان شناسايي شدند .
قضيه از اين قرار است كه آن روز در حدود 30 رزمنده سوار بار كاميوني مي شوند به قصد جاده اهواز - خرمشهر، كه تير مستقيم تانك بعثي ها كه تا آن جا هم راه پيدا كرده بودند به وسط كاميون اصابت مي كند و خيلي از بچه ها زخمي مي شوند ولي فقط آن پنج سيد شهيد مي شوند . هشت سال بعد يادماني در همين محل (سه راهي كوشك) ساخته مي شود كه امروز زيارتگاه عاشقان و دلسوختگان است.
يكي از شهداي اين يادمان سيد صاحب محمدي است. از سيدصاحب تنها دو پا برگشت. پدرش مي گويد: در دوران بچگي سيدصاحب، خيلي از اطرافيان به نيت جدش، نذر او مي كردند؛ حتي چند مسيحي حاجت گرفته بودند. سيدصاحب هشت ساله بود كه به زيارت امامزاده هاشم(ع) در شمال رفتيم. در زيارتگاه همين طوري به زبانم آمد و به صاحب گفتم: »مردم آن قدر براي تو نذر مي كنند، آخر تو هم مي شوي امامزاده صاحب در سه راهي«. اين جمله را به شوخي گفتم اما اكنون صاحب، در سه راهي كوشك واسطه حوائج مردم شده است.
دعاي پدر مستجاب شد...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها