کد خبر: ۶۸۹۳
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۳۰ آبان ۱۳۸۹
بر اساس نتایج یک نظر سنجی در آمریکا، بیش از نیمی از مردم ایالات متحده از نتایج انتخابات کنگره بی‌اطلاع هستند.

به گزارش سرویس سیاسی «فردا» به نقل از پایگاه اینترنتی پولتیکو، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها 46% از پاسخ دهندگان از پیروزی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آگاه بودند.


این نظر سنجی که توسط موسسه نظر سنجی PEW انجام شد نشان می دهد که 27% از پاسخ دهندگان حتی نمی دانستند که جمهوری خواهان در کدام مجلس صاحب اکثریت شده اند و 5% از آنها نیز همچنان در این تصور بودند که هر دو مجلس در دست دموکرات ها باقی مانده است.

در این نظر سنجی 75% از پاسخ دهندگان معتقد بودند که جمهوری خواهان بهتر از دموکرات ها عمل خواهند کرد. این مسئله به‌خوبی نشانگر این است که تا چه میزان مردم آمریکا از سیاست‌های یک بام و دو هوای اوباما و دموکرات ها به ستوه آمده اند و خواهان تغییر واقعی در سیاست‌های داخلی کشورشان حتی به قیمت تغییر رئیس‌جمهور هستند.

داستان عدم آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و حتی علمی عموم مردم آمریکا پیش از ایننیز از سوی خود رسانه‌های آمریکایی مطرح شده است.

پایگاه اینترنتی کانترپانچ در سال 2007 نتایج یک مطالعه تحقیقاتی از دانشگاه "ميشيگان " را اعلام كرد كه در آن نشان می‌داد 28 درصد از بزرگسالان آمريكايي به لحاظ علمي بي‌سواد هستند.

"آكادمي علوم كاليفرنيا " در اين دانشگاه، با انتشار يافته‌هاي تحقيقات خود اعلام كرد كه بيشتر آمريكايي‌ها نمي‌توانند از آزمون سواد علمي پايه نمره قبولي بگيرند.

طبق تحقیقات میدانی این دانشگاه، تنها 53 درصد از بزرگسالان آمريكايي مي‌دانند كه مدت زمان گردش زمين به دور خورشید چقدر است و تنها 59 درصد از هموطنان باراک اوباما مي‌دانند كه انسان‌هاي اوليه در زمان دايناسورها زندگي نمي‌كردند.

چند سال پیش نیز نتایج یک نظرسنجی در کنگره آمریکا که نشان می‌داد بخش قابل توجهی از نمایندگان کنگره آمریکا ایران و عراق را از کشورهای منطقه کارائیب و آمریکای مرکزی می‌دانند، باعث حیرت رسانه‌ها و افکار عمومی دنیا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها