کد خبر: ۶۸۲۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۳۱ تير ۱۳۹۱
درحالی ماه مبارک رمضان از روز گذشته در کشور‌های اسلامی آغاز شد که بیش از 10 میلیون نفر در یمن از جمله یک میلیون کودک نیازمند دریافت کمک‌های بشر دوستانه هستند.

فارس، بر اساس آمار‌های رسمی سازمان‌های بین‌المللی و گروه‌های اجتماعی، از میان جمعیت 24 میلیونی یمن، بیش از 10 میلیون نفر به دلیل جنگ‌های داخلی متعدد و بحران سیاسی دچار سوءتغذیه شدید هستند.

از این آمار اعلام شده، نزدیک به یک میلیون نفر را کودکان تشکیل می‌دهند؛ کودکانی که از شدت گرسنگی پوستشان به استخوان چسبیده و غذایی برای خوردن ندارند.

"گرت کابلاری" نماینده یونیسف در یمن در این رابطه گفت: یمن پس از افغانستان بالاترین نرخ سوءتغذیه در میان کودکان را دارد؛ 60 درصد کودکان زیر 5 سال با سوءتغذیه مواجه هستند.

جوی سینگال مدیر سازمان حقوق بشر در یمن نیز گفت: نزدیک به 44 درصد مردم در این کشور که عددی بالغ بر 10 میلیون نفر می‌شود، شب‌ها گرسنه می‌خوابند.

تصاویری که از فقر و گرسنگی مردم یمن توسط رسانه‌ها خبرگزاری‌ها منتشر شده، تصاویری مربوط به شهر صنعا پایتخت این کشور بوده و این در حالی است که اوضاع انسانی در شهر‌های شمالی و جنوبی که شاهد جنگ‌های متعدد بوده، وخیم تر گزارش شده است.

سازمانهای امدادرسان بین‌المللی برای رساندن مواد مورد نیازصدها هزار آواره یمنی در شمال و جنوب این کشور بدلیل جنگ‌های صورت گرفته علیه حوثی‌ها در شمال و القاعده در جنوب با مشکلات امنیتی متعدد، مواجه هستند.

با گذشت بیش از یک سال از آغاز انقلاب مسالمت‌آمیز جوانان انقلابی یمن، تامین غذا، آب و برق، نیاز مشترک میلیون‌ها یمنی است که از نقصان شدید مواد غذایی و خدمات‌رسانی ضروری محرومند.

نیمی از جمعیت یمن زیر خط فقر زندگی می‌کنند و درآمد افراد در روز کمتر از 2 دلار است. یمن طی چند سال گذشته همزمان با افزایش دخالت‌های خارجی و جنگ داخلی شاهد افزایش فقر و تخریب زیرساخت‌هایش بوده است.

در ماه مبارک رمضان، مردم یمن چشم‌انتظار کمک جامعه بین‌المللی برای مقابله با فقر و گرسنگی در این کشور هستند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها