کد خبر: ۶۸۱۰۹
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۲۹ تير ۱۳۹۱
بولتن نیوز: فصلنامه "راهبرد" که نشریه علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در شماره اخیر خود مقاله ای با عنوان "جهانی عاری از سلاح هسته ای" به قلم خانم فاطمه هاشمی مدرس دانشگاه آزاد و مدیر بنیاد بیماری های خاص و فردی دیگر، منتشر کرد.

فارغ از محتوای این مقاله که باید مورد دقت لازم قرار گیرد، ذکر چند نکته لازم است:

الف: در بخش چکیده و واژگان کلیدی از کلمه اسرائیل استفاده شده که نشان از عدم توجه و اهمیت نویسنده به ادبیات سیاسی رایج در جمهوری اسلامی است که معمولا به جای استفاده از واژه "اسرائیل"، تعبیرهای صحیح "رژیم صهیونیستی" یا "رژیم غاصب فلسطین" به کار برده می شود.

ب: تخصص خانم هاشمی که در دانشگاه بیشتر وقت کلاس های خود را صرف  طرح مواضع تند علیه سیاست های نظام و دولت می کند یا در تدارک و برنامه ریزی ثبت نام از دانشجویان برای ملاقات با پدرش است و یا به فعالیت در امور بیماری های خاص مشغول است، ارتباطی با بحث ارائه شده در این مقاله ندارد.

لازم به یادآوری است که قبلاً نیز شاهد وجود ضعف هایی در دیدگاه های خانم هاشمی در ارائه نظرات استراتژیک بوده ایم که بالاتر از توان و دانش ایشان ارزیابی می شود. به طور مثال وی در پایان نامه‌اش به نوعی قائل به حضور نیروهای فرا منطقه ای در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز شده بود که این رویکرد، کاملا مغایر استراتژی امنیتی جمهوری اسلامی مبنی بر تأمین امنیت منطقه توسط صرفاً کشورهای منطقه است و حکایت از ضعف قدرت در تحلیل و برخی از مسائل دیگر دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها