کد خبر: ۶۶۹۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۵     ۲۲ آبان ۱۳۸۹

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن تاکید بر گسترش علوم اهل‌بیت‌(ع)، از چاپ و انتشار کتابی علیه شیعه در قم ابراز تاسف نمودند. 

به گزارش خبر حوزه، معظم‌له در دیدار رییس و هیئت امنای مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به نقش امامان معصوم‌(ع) در گسترش علوم دینی و هدایت انسان‌ها، اظهار داشتند: این بزرگواران تلاش‌ها و مجاهدت‌های زیادی در این راستا انجام داده و از جان و مال خود گذشتند؛ بنابراين امروز باید نسبت به احیا و نگهداری اصل امامت و زحمات ائمه‌معصومین‌(ع) اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

معظم‌له افزود: متاسفانه ما در زمانی واقع شده‌ایم که قرن‌ها قلم و قدرت در دست دشمنان اهل‌بیت‌(ع) بوده و فاسدین هرگز نگذاشتند آفتاب فضایل اهل‌بیت‌(ع) بر مردم بتابد؛ چرا که مخالف مقاصد ظالمانه آنها بوده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: در حال حاضر نیز بسیاری از افراد جاه طلب و دشمن مسلمانان و تشیع، در صدد ضربه‌زدن بوده و از هر وسیله‌ای برای دستیابی به مقاصد خود بهره می‌برند.

معظم‌له با تاکید بر اقدام اساسی در خصوص مبارزه با این گونه دشمن‌ها و انحرافات، تاکید کردند: امروز حتی مراکزی همچون مکه و مدینه که اسلام از آنجا منتشر شده، در دست وهابیون است و در زمانی که شیعیان برای زیارت و اعمال حج مشرف می‌شوند، وهابیت در بین آنها کتب ضد شیعی توزیع می‌کند، این امر مصیبت بزرگی است.

ایشان با اشاره به مبارزه علمای شیعه با این انحرافات، چه در زمان حال و چه در گذشته، تصریح کردند: هر چند کتب بسیار جامعی در این خصوص نگاشته شده است، اما تنها کتاب جوابگوی این شبهات نیست و باید فکري اساسی کرد. 

ایشان ابراز داشتند: امروز فعالیت‌های ضد شیعه گسترش یافته به طوري که با گستاخی تمام در شهر مقدس قم، کتابی علیه شیعه چاپ و توزیع کرده‌اند که مطالب آن بسیار زننده است!

معظم‌له تاکید کردند: باید در راستای مبارزه با انحرافات، جلسات مناظره برگزار و نتایج آن را به اطلاع جهانیان رساند.

*ماجرای‌ نامه رییس دانشگاه الازهر

ایشان در ادامه با تاکید بر گسترش وحدت بین مسلمانان و ادیان اذعان داشت: چندی پیش نامه‌ای از رییس دانشگاه الازهر به دفتر اینجانب رسید که بر گسترش همکاری‌ها و روابط تاکید شده است، بنده نیز طی مشورتی با مقام‌معظم‌رهبری در جواب نامه از  ایشان درخواست کرده‌ام که برای برگزاری جلسه‌ای به قم بیایند که در آینده‌ای نزدیک توسط چند تن از علما و فضلای حوزه، نامه را به ایشان خواهم رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها