کد خبر: ۶۶۸۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۲ تير ۱۳۹۱
رژیم صهیونیستی اعتراف كرد كه با وجود تلاش های بسیار و اختصاص بودجه ای كلان برای ترور ' سید حسن نصرالله ' دبیر كل حزب الله لبنان ، در این كار با شكست مواجه شده است .
ایرنا به نقل از پایگاه خبری ' القدس العربی' نوشت: سایت های رسمی رژیم صهیونیستی از تلاش های پیاپی این رژیم برای ترور سید حسن نصرالله در تابستان سال 2006 میلادی و حمله به لبنان و پس از آن پرده برداشتند .
القدس العربی افزود : سایت تخصصی امور امنیتی 'Israel Defense ' مدعی شده كه رژیم صهیونیستی در طی دو روز نخست حمله به لبنان در تابستان 2006 میلادی فرصت ترور سید حسن نصرالله را از دست داد؛ زیرا نیروی هوایی این رژیم می توانست از هوا وی را ترور كند؛ اما این كار را انجام نداد و هنگامی كه تصمیم به این اقدام گرفت ، كار از كار گذشته بود و پس از آن نیز همه تلاش های ارتش رژیم اسراییل برای ترور نر الله با شكست مواجه شد .
این سایت اضافه كرد : سازمان اطلاعات ارتش موسوم به ' امان ' پس از آن به این نتیجه رسید كه شكست در ترور نصرالله به منزله از دست دادن یك فرصت تاریخی بود .
این سایت رژیم اسراییل در ادامه به نقل از منایع امنیتی بلند پایه صهیونیستی تصریح كرد كه سازمان اطلاعات رژیم اسراییل بر اساس رفتارهای نصرالله دست به عملیات می زد .
این سایت یادآور شده است كه سازمان اطلاعات رژیم اسراییل پرونده ای جدی برای ترور سید حسن نصرالله جهت عملی كردن آن در زمان مناسب تشكیل نداده بود و اكنون مشخص شده كه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در همان دو روز اول جنگ ، می توانست نصرالله را ترور كند زیرا وی به صورت عادی رفتار می كرد و تغییری در برنامه های كاری روزانه اش انجام نداده بود .
سازمان اطلاعات ارتش تاكید كرده است كه رژیم صهیونیستی دو فرصت طلایی برای ترور نصرالله را از دست داد . نخست زمانی بود كه حزب الله دو سرباز اسراییلی یعنی ' گلد واسر ' و ' الداد ریگف ' را به اسارت در آورد و پس از آن جنگ دوم اسراییل - لبنان آغاز شد و نصرالله بعداز ظهر آن روز در كنفرانسی مطبوعاتی در مقابل مردم در بیروت ظاهر شد و قطعا در آن زمان اسراییل به آسانی می توانست وی را از هوا هدف قرار دهد .
فرصت طلایی دوم هم بنابر اعلام مقام های امنیتی تل آویو در شب اول جنگ دوم لبنان بود زیرا نصرالله دو روز اول این جنگ در خانه اش در منطقه 'الضاحیه الجنوبیه '( حومه جنوبی ) بیروت به سر برد؛ اما پس از آنكه نیروی هوای اسراییل دو پل را در این منطقه هدف قرار داد، از انظار پنهان شد و در آن زمان هواپیما ها باید خانه وی را نیز بمباران می كردند زیرا او پس از این حادثه در زیرزمین و در ساختمان های امن پنهان شد.
بنابر اعلام این سایت ، پس از پایان یافتن این جنگ ، بحث و جدل زیادی در ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص درست یا نادرست بودن عدم حمله به خانه نصرالله در روز اول جنگ در گرفت و شماری از افسران اسراییلی تاكید كردند كه عدم ترور سید حسن نصرالله در آن شرایط برای اسراییل بسیار مفید بود زیرا با حمله به خانه وی ، شمار زیادی از غیر نظامیان بی دفاع لبنانی كشته می شدند.
در مقابل برخی دیگر نیز می گفتند این كار امكان پذیر بود زیرا هواپیما های ارتش به صدها هدف غیر نظامی كه حزب الله از آن به عنوان انبار مهمات و اسلحه و موشك استفاده می كرد ، حمله كردند و طی این حملات 500 غیر نظامی لبنانی كشته شدند .
این سایت همچنین پرده از این موضوع برداشت كه پس از پنهان شدن سید حسن نصرالله ، رژیم صهیونیستی تلاش های زیادی كرد و بودجه بسیار هنگفتی به نیروهای نظامی و به ویژه عناصر اطلاعاتی اختصاص داد تا نصرالله را بیابند و حتی نیروی هوایی صهیونیستی یك محله در دست احداث در بیروت را با ده ها تن موشك و راكت بمباران كرد؛ زیرا اطلاعاتی تایید نشده دریافت كرده بود كه نصرالله در آنجا است؛ اما تمامی تلاش های اسراییل برای ترور وی با شكست مواجه شد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۰
۰
این حرف ها همه اش چرت و پرت است. چرا؟
در نقشه اولیه حمله به لبنان برای روز جهانی قدس، پیش بینی شده بود که در هنگام رژه نیروهای حزب الله در ضاحیه هواپیماهایی اسرائیلی با حمله به محل رژه تمامی شرکت کنندگان را شهید کنند و رهبران حزب الله به شهادت برساند. اون وقت آلان می گویند که فرصت داشتیم و استفاده نکردیم.
این حرف ها و دروغ ها به درد دختر بچه های چهار ساله می خورد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها