کد خبر: ۶۶۵۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۱ تير ۱۳۹۱
انقلابیون بحرین اعلام کردند که امروز تظاهراتی با عنوان "از بحرین تا قطیف یک ملت هستند نه دو ملت" برگزار خواهند کرد.

فارس، فعالان انقلابی در بحرین برای برگزاری تظاهرات با عنوان "از بحرین تا قطیف یکی هستند نه دو ملت" در حمایت از شیعیان شرق عربستان فراخون دادند.

گروه انقلابی موسوم به ائتلاف جوانان 14 فوریه از اصلی ترین گروه‌های انقلابی بحرین طی روزهای گذشته اقدامات اعتراضاتی با عنوان "عملیة النمر" را با آتش زدن لاستیک در بیش از 60 خیابان منتهی به کاخ شاه، فرودگاه، قصر نخست وزیر و ادارات امور خارجه و امور مالیه انجام دادند.

بحرینی‌ها در روزهای گذشته نیز در حمایت از آیت الله "نمر باقر النمر" که توسط نیروهای سعودی دستگیر شده بود، تظاهرات کرده بودند.

برخی ناظران تاکید دارند که اقدام ناگهانی رژیم آل سعود در دستگیری روحانی شیعه تلاشی برای مخفی کردن اختلافات داخلی در خانواده آل سعود است که همزمان با مرگ ولیعهد این کشور افزایش یافته است، ریاض تلاش می‌کند تا با بزرگنمایی تهدید شیعیان مانع از نافرمانی شاهزاده‌ها از ولیعهد جدید و پادشاه کهنسال شوند.

ناآرامی‌ها در شرق عربستان پس از آن آغاز شد که نیروهای آل سعود در اقدامی ناگهانی یکی از روحانیون برجسته را پس از اینکه با شلیک گلوله زخمی و سپس دستگیر کردند.

این ماجراجویی آل سعود خشم مردم را برانگیخت و منجر به موجی از اعتراضات در قطیف و العوامیه شد، رژیم آل سعود با شلیک گلوله به جمع تظاهرات کنندگان 3 نفر را به شهادت رساند و 20 تن دیگر را زخمی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها