کد خبر: ۶۶۳۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۰ تير ۱۳۹۱
فارس، حدود 60 نفر در اثر موج گرمای طاقت‌فرسایی که به بیشتر ایالت‌های آمریکا در 2 هفته گذشته رسیده است، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پرس‌تی‌وی، این موج گرما که دما را  در بیشتر شهرهای بزرگ این کشور به بیش از 37 درجه سانتی‌گراد رسانده است،حداقل 60 آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

 

مقامات شیکاگو روز گذشته اعلام کردند که بیش از 8 نفر در اثر گرما جان خود را از دست دادند که به همراه 10 مرگ تایید شده پیشین به 18 نفر افزایش یافته‌اند. در میان این قربانیان یک پیرزن 100 ساله، زنی 65 ساله، مردی 53 ساله، زنی 46 ساله و مردی حدودا 30 ساله وجود دارند.

در ایالت تنسی، یک زن 62 ساله مرده در خانه خود پیدا شده است همچنین مرگ‌هایی در مریلند، اوهایو، پنسیلویانا و ویسکانسین گزارش شده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکا، اکثر این افراد، سالمندانی هستند که در خانه‌های خود بدون تهویه و دستگاه های خنک کننده به علت قطعی برق گیر افتاده‌اند.

قطعی برق به علت طوفان سهمگین در 29 ژوئن رخ داده است و در اثر آن هزاران نفر از جمله 74 هزار نفر در ویرجینیا هنوز در خاموشی به سر می‌برند. مردم از شرکت‌های نافع برای کندی در وصل کردن برق انتقاد می‌کنند.

اداره ملی اقیانوسی و هوایی این کشور اعلام کرد: از ابتدای تابستان سال 2011 تا ابتدای تابستان سال 2012، آمریکا گرم‌ترین 12 ماه خود را نسبت به رکورد سال 1895 تجربه کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها