کد خبر: ۶۵۸۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۸ تير ۱۳۹۱
با سپری شدن 158 روز از آغاز عملیات اعزام عمره‌ي مفرده 91 – 90، آمار زائران اعزامی به مرز 700هزار نفر نزدیک شده است و تا 34 روز دیگر این آمار به 750هزار نفر خواهد رسید.
ايسنا، تا کنون 682هزار و 303 نفر به مدینه‌ي منوره اعزام شده‌اند که از این تعداد، 652هزار و 939 نفر پس از حضور شش روزه در مدینه‌ي منوره به مکه‌ي مکرمه رفته و اعمال عمره‌ي مفرده خود را به‌جا آورده‌اند. همچنين پنج‌هزار و 28 کاروان به مدینه‌ي منوره و چهارهزار و 822 کاروان نیز به مکه‌ي مکرمه عزیمت کرده‌اند که از این میان، چهارهزار و 595 کاروان به ایران بازگشته‌اند.

تعداد کل زائران در مدینه‌ي منوره، 29هزار و 729 نفر و تعداد کاروان‌های حاضر در مکه‌ي مکرمه، 32هزار و 967 نفر اعلام شده که به‌دلیل حضور برخی کاروان‌های هشت روزه، تعداد کاروان‌های مکه‌ي مکرمه بیشتر از مدینه‌ي منوره است.

با توجه به فعال شدن دوباره‌ي سیستم صدور روادید برای زائران ایرانی، اعزام عمره‌گزاران تا هفته‌ي آینده نیز ادامه خواهد داشت که با این وجود، امسال زائرانی در ماه رمضان نیز در سرزمین وحی حضور خواهند داشت.

براساس برنامه‌ریزی اعلام‌شده درباره‌ي آغاز سفر زائران جدید ایرانی به سرزمین وحی، برنامه‌های فرهنگی بعثه‌ي مقام معظم رهبری در مدینه‌ي منوره و مكه‌ي مکرمه مانند زیارت دوره، مکه‌شناسی، مدینه‌شناسی و همایش‌های فرهنگی نیز در این دو شهر مقدس برگزار خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها