کد خبر: ۶۵۴۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۵ تير ۱۳۹۱
به گزارش «ندای انقلاب» مخالفان رژیم سوریه به دعوت اتحادیه عرب روز دوشنبه بزرگترین گردهمایی خود را در قاهره پایتخت مصر آغاز کردند.
در این نشست ۲۵۰ تن از چهره های اپوزیسیون دولت بشار اسد برای بررسی سند موسوم به" پیمان ملی " دور هم جمع شدند.
در کنفرانس قاهره علاوه بر شورای ملی سوریه، کمیته هماهنگی انقلاب و سلفیون حامی اخوان المسلمین شرکت کرده اند.
اما بر اساس اخبار منتشر شده از جلسات غیر علنی مخالفان دولت سوریه در قاهره ، اختلافات بر سر مفاد بیانیه ژنو همچنان در میان گروههای معارض سوری مشاهده می شود
از اینرو برخی منابع نزدیک به معارضان سوری اعلام کرده اند که پس از برگزاری نشست قاهره شکاف ها بیشتر از گذشته مشخص شد به گونه ای که در جریان نشست برخی گروههای معارض نسبت به نتایج نشست ژنو ابراز تردید کرده و آن را شکست خورده دانسته اند.
بسمه القضمانی سخنگوی شورای ملی سوریه که از طیف‌های گسترده‌ای از اپوزیسیون این کشور تشکیل شده، در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری فرانسه بیانیه پایانی نشست ژنو را «بسیار مبهم» توصیف کرد.
در همین حال برهان غلیون رئیس پیشین شورای ملی سوریه، در حاشیه نشست معارضان سوری در قاهره؛ در گفتگو با شبکه العربیه دستاوردهای نشست ژنو را "مسخره" توصیف کرده است .
اتحادیه کمیته‌های محلی هماهنگی اعتراض‌ها در سوریه نیز در بیانیه خود که به مناسبت نشست قاهره منتشر کرده بود ، نشست ژنو را «حلقه‌ای جدید از زنجیره شکست‌های بین المللی» توصیف کرد.
گفته می شود عدم شرکت روسیه و چین در نشست قاهره بر عدم دستیابی طرفین حاضر در آن به یک توافق مشترک تاثیر گذار بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها