کد خبر: ۶۵۴۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۵ تير ۱۳۹۱
در میان خبرهای متنوعی که در رابطه با انتقال این بازیکن به سپاهان شنیدیم ، شاهد بزرگ‌نمایی بسیاری نیز در مورد دالویچ بودیم ، که شاید برای او یک رویای دستنیافتنی باشند.

سایت گل – این روزها شایعات بسیاری پیرامون جذب مهاجمی به نام رادومیر دالویچ توسط باشگاه سپاهان اصفهان به گوش می‌رسد ، مهاجمی که قرار است جایگزین برونو سزار شود. این‌که این مهاجم 29 ساله جایگزین خوبی برای سزار گل‌زن و محبوب خواهد بود یا نه ، احتیاج به گذشت زمان خواهد داشت و البته به شرایط دالویچ در سپاهان. اما در میان خبرهای متنوعی که در رابطه با انتقال این بازیکن به سپاهان شنیدیم ، شاهد بزرگ‌نمایی بسیاری نیز در مورد دالویچ بودیم. در بسیاری از خبرگزاری‌ها تیتر زده شده که "آقای گل لیگ کرواسی جانشین سزار در سپاهان" ، تیتری که تعجب بسیاری از فوتبال‌دوستان را به همراه داشت.

با توجه به این شرایط ، مناسب دیدیم که یک رزومه‌ی کامل از این بازیکن ارائه دهیم ، تا از بسیاری از شایعات که صرفا جنبه‌ی بزرگ‌نمایی و تبلیغات دارد ، جلوگیری کرده باشیم.

رادومیر دالویچ در تاریخ 29 اکتبر سال 1982 در مونتنگرو به دنیا آمد و امروز از جمله ملی‌پوشان این کشور محسوب می‌گردد. او تا کنون 26 بازی ملی در کارنامه دارد و با هفت گل‌زده ، دومین گل‌زن برتر تاریخ فوتبال تیم ملی مونتنگرو محسوب می‌گردد. او در تاریخ 18 فوریه‌ی سال 2012 به دلایل شخصی ، از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

در کارنامه‌ی باشگاهی دالویچ نام‌های بزرگی به چشم نمی‌خورد و البته در بین همین نام‌ها آمار قابل توجهی نیز از این مهاجم به ثبت نرسیده است. او در آغاز کار خود با باشگاه فوتبال "جدینستوو بیژلو پولژه"ی مونتنگرو قرارداد امضا کرد تا در لیگ دسته دوم مونتنگرو توپ بزند ، اما او فقط 9 بازی برای این تیم انجام داد و 3 گل نیز به ثمر رساند.

در سال 2000 این مهاجم راهی یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های موجود در کارنامه‌ی خود شد ، نام این باشگاه نامی جز ستاره سرخ بلگراد نبود. دالویچ در طول یک فصل حضور خود در این باشگاه 14 بار به میدان رفت و دو گل نیز برای این تیم به ثمر رساند. او در فصل 01-2000 توانست به همراه ستاره سرخ ، لیگ برتر صربستان و مونتنگرو و همچنین جام حذفی صربستان و مونتنگرو را کسب کند.

مقصد بعدی دالویچ ، باشگاه فوتبال زلنزنیک بلگراد بود. او در طول یک فصل حضور خود در این باشگاه 24 بازی انجام داد و 4 گل نیز به ثمر رساند. جالب است بدانیم که باشگاه فوتبال زلنزنیک در دهه‌ی 2000 توانست پرافتخارترین دوره‌ی خود را آغاز نماید و در فصل 02-2001 توانست در اولین گام مقام هشتم را کسب کند.

رادولیچ از سال 2002 وارد لیگ برتر کرواسی شد. او در آغاز حضور خود در این لیگ پیراهن تیم نوگومتنی زاگرب را بر تن کرد. او در طول سه فصلی که در این باشگاه حضور داشت ، 72 بازی انجام داد و البته 24 گل نیز به ثمر رساند. حال جالب آن است که بدانیم دالویچ در دو فصل ابتدائی حضور خود در این باشگاه ، دو بار عنوان آقای گلی را از آن خود کرد ، ولی فقط در باشگاه خود نه در لیگ کرواسی. البته این باشگاه در این دو فصل با وجود آن‌که در لیگ قهرمانان اروپا و جام اینترتوتو حضور داشت ، مقام‌های بهتر از ششم و دهم کسب نکرد. در سومین فصل حضور دالویچ در این باشگاه ، مقام سومی لیگ کرواسی بدست آمد و دالویچ نیز یکی از گلزنان برتر تیم خود بود.

نکات قابل توجه :

در فصل 03-2002 ، دالویچ با زدن 8 گل ، گرچه برترین گل‌زن باشگاه نوگومتنی زاگرب شد ، اما در جمع 12 گل‌زن برتر لیگ کرواسی نیز قرار نگرفت.

در فصل 04-2003 ، دالویچ با زدن 9 گل ، گرچه برترین گل‌زن باشگاه نوگومتنی زاگرب شد ، اما در جمع 10 گل‌زن برتر لیگ کرواسی نیز قرار نگرفت.

در فصل 05-2004 ، دالویچ با زدن 7 گل ، پس از بارتولویچ 9 گله ، دومین گل‌زن برتر باشگاه نوگومتنی زاگرب لقب گرفت.

در میانه‌های فصل 05-2004 ، این مهاجم باشگاه زاگرب را ترک کرد و راهی باشگاه آرمینیا بیله‌فلد شد و در 8 بازی که برای این تیم به میدان رفت فقط یک گل را به ثمر برساند. در فصل دوم حضور او در این باشگاه او 21 بار پیراهن این تیم را بر تن کرد و فقط موفق به زدن دو گل شد. جالب آن است که بدانید او در این دو فصل با آرمینیا بیله‌فلد دو مقام سیزدهمی را در بوندسلیگای آلمان کسب کرد.

کایسری اسپور ، مقصد بعدی دالویچ در فصل 07-2006 بود. او در این فصل 27 بار برای این تیم در لیگ دسته اول ترکیه به میدان رفت و فقط 2 گل زد. نکته‌ی جالب آن است که این بازیکن به همراه این تیم در سال 2007 مقام قهرمانی جام حذفی ترکیه را از آن خود کرد.

اوج کار دالویچ با انتقال او به تیم ریجکا کرواسی همراه بود. او در فصل 08-2007 به این تیم لیگ برتری پیوست ، تا به عنوان مهاجم در این تیم به بازی گرفته شود. او در این فصل برای ریجکا 31 بار به میدان رفت و موفق به زدن 18 گل نیز شد و از جمله عوامل کسب عنوان چهارمی برای تیمش بود. تیم ریجکا با کسب این عنوان راهی دور آغازین جام اینترتوتو نیز شد.

در میان معرفی‌های بسیاری که از دالویچ شنیده بودیم ، یک شایعه‌ی بسیار بزرگ نیز بود و آن چیزی جز کسب عنوان آقای گلی لیگ کرواسی با همین تیم ریجکا نبود. اما جالب است بدانید گرچه آمار دالویچ در این فصل بسیار خوب بود و او با اندکی فاصله عنوان آقای گلی را از دست داد ، اما آقای گل لیگ برتر کرواسی در فصل 08-2007 کسی جز "زلیمیر ترکس" 21 گله نبود.

در فصل 09-2008 دالویچ راهی رومانی شد تا در تیم راپید بخارست توپ بزند ولی هیچ‌گاه نتوانست آمار گل‌زنی خود در ریجکا را تکرار نماید. او در این فصل 22 بازی انجام داد و فقط دو گل به ثمر رساند. او در این فصل مقام سوم لیگ رومانی را به همراه راپید بخارست کسب کرد.

در فصل 10-2009 او فقط دو بازی را برای راپید بخارست انجام داد و راهی باشگاه قبلی خود شد تا شاید باردیگر به روند گل‌زنی‌های خود ادامه دهد. او در این فصل 21 بار پیراهن ریجکا را بر تن کرد و 10 گل را نیز به ثمر رساند. او در این فصل با وجود آمار خوب خود در جمع 10 گل‌زن برتر لیگ قرار نگرفت. او در این فصل به همراه تیم ریجکا در رقابت‌های جام یوفا نیز حاضر بود.

او فصل 11-2010 را نیز در تیم ریجکا ماند ، تا شاید این‌بار عنوان آقای گلی را از آن خود نماید ، اما او در این فصل در 20 بازی فقط 5 گل زد تا هیچ‌گاه به جمع 10 گل‌زن برتر نیز راه نیابد.

او فصل 12-2011 را نیز در تیم آمکار پرم روسیه توپ زد و با وجود انجام 25 بازی موفق به زدن گلی نشد. آمار او در این تیم روسی نشان می‌دهد که او هیچ‌گاه بازیکن ثابتی نبوده است. او در 24 بازی از 25 بازی خود برای این تیم ، در برنامه‌های تعویض از سوی سرمربی این تیم جایگاه ثابت داشته است و در 6 بازی آخر خود نیز حتی از ابتدا نیز در ترکیب قرار نمی‌گرفت.

او حالا با این کارنامه‌ی نه چندان موفق راهی سپاهان اصفهان است و قرار است جایگزین برونو سزار شود. در هر صورت او هیچ‌گاه آقای گل لیگ کرواسی نبوده است و این عنواین چیزی شبیه به یک رویا برای این بازیکن بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
غلام سپاهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۱
۱
۴
جای سزار را نمیتونه بگیره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۱
۶
۲
قلابی شمایید که خبر ها را از رو دست هم کپی می کنید
پاسخ
شیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۱
۱
۱
شمابااین خبرهای واهی لکه ننگی برپیشانی خودمیچسبانیدپس دست ازوطن فروشی درجهت تامین منافع ننگین خودبردارید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها