کد خبر: ۶۵۱۴۲
زمان انتشار: ۰۱:۴۶     ۱۴ تير ۱۳۹۱
با اينكه ما نان و نمك همديگر را خورده‌ايم اما واقعيت اين است اگر پرسپوليس مي‌خواهد موفق شود نبايد بگذارد پروين در امور فني دخالت كند
سايت گل- تا قبل از خريدهاي پرسروصداي رويانيان در نقل و انتقالات امسال، آخرين باري كه پرسپوليسي‌ها مزه تيم پرستاره و خريدهاي گران‌قيمت را چشيده بودند به ليگ هشتم برمي‌گشت كه مديرعامل سرخپوشان داريوش مصطفوي بود.

حالا داريوش مصطفوي در گفت‌وگو با سايت گل نظراتش را در خصوص وضعيت پرسپوليس و به خصوص علي پروين بيان كرده است. مديرعامل سابق پرسپوليس توصيه‌هاي جالبي براي رويانيان دارد.

شرايط حال حاضر پرسپوليس را چطور مي‌بيند؟



اطلاعاتي كه من در خصوص پرسپوليس دارم بيشتر از طريق سايت‌ها و روزنامه‌هاست. به اعتقاد من پرسپوليس يك‌سري بازيكن با لياقت جذب كرده كه اين بازيكنان نياز به يك سرمربي و سرپرست خوب در كنارشان دارند تا به يك تيم تبديل شوند. به نظر من اين پرسپوليس هنوز تيم نيست.



فكر مي‌كنيد نقش پروين در ساختن تيم پرسپوليس چقدر تاثيرگذار است؟



با اينكه ما نان و نمك همديگر را خورده‌ايم اما واقعيت اين است اگر پرسپوليس مي‌خواهد موفق شود نبايد بگذارد پروين در امور فني دخالت كند. از طريق روزنامه‌ها متوجه شدم پروين سرمربيگري پرسپوليس را نپذيرفته كه از اين بابت بايد خوشحال بود. همه ما در زندگي روزمره هم سعي مي‌كنيم سنت‌هاي كهنه‌اي را كه ديگر كارايي ندارند كنار بگذاريم، چه برسد به فوتبال كه روز به روز علمي‌تر مي‌شود. اگر پروين مانند ساير مربيان از علم روز برخوردار است و مي‌تواند آناليز مناسبي از فوتبال داشته باشد مساله‌اي نيست كار كند. اما باز هم معتقدم پروين فقط مي‌تواند يك هماهنگ‌كننده مناسب ميان تيم و باشگاه باشد و نه بيشتر.



در مورد هزينه‌هاي صورت گرفته در باشگاه پرسپوليس چه نظري داريد؟



رويانيان براي خودش در اين مملكت كسي است. اگر شما به عقب برگرديد و خاطرتان باشد زمان رياست من در فدراسيون فوتبال بودجه ما 4 ميليون تومان بود. به دستور رئيس‌جمهور وقت من كنار رفتم و زماني كه صفايي فراهاني آمد به دستور رئيس‌جمهور هر وزارتخانه 300 ميليون تومان به فدراسيون فوتبال كمك كرد. چون او سياسي بود و همين مسائل است كه سياسي‌ها مي‌توانند در فوتبال موفق باشند. حالا مگر  رويانيان كمتر از صفايي فراهاني است كه نتواند پول بياورد؟ البته ما واقعيت‌ها را نمي‌دانيم كه چقدر هزينه‌ در باشگاه پرسپوليس صورت گرفته است.



يعني رويانيان هم با حمايت رئيس‌جمهور اين هزينه‌ها را انجام مي‌دهد؟



رويانيان هم از همان جايي پول مي‌آورد كه صفايي فراهاني آورد. آن زمان صفايي فراهاني 10 ميليارد تومان بودجه براي فدراسيون آورد و حالا هم كه رويانيان آمده دارد همان كار را مي‌كند.



به نظر شما رويانيان با اهداف سياسي به پرسپوليس آمده؟



يك زماني باشگاه‌هاي سپاهان و ذوب‌آهن بيشتر از پرسپوليس هزينه مي‌كردند چون هدف‌شان سياسي بود و مدارك آن دوره هم وجود دارد. من نمي‌دانم اما شايد هدف رويانيان هم سياسي باشد كه اگر هدف وي سياسي باشد باز هم قابل احترام است. در زمان صفايي فراهاني هدف انتخابات بود كه موفق هم شد حالا هم اگر چنين هدفي دنبال مي‌شود فكر مي‌كنم در هدف‌شان موفق بوده‌اند. اين يك دور تسلسل است كه تكرار مي‌شود.



با اين وضعيت، آينده پرسپوليس را چگونه مي‌بينيد؟ آيا تيمي كه رويانيان بسته در نتيجه‌گيري موفق مي‌شود؟



نتيجه گرفتن يا نگرفتن پرسپوليس به رويانيان ربط ندارد. خيلي‌ها مي‌خواستند پرسپوليس در فصل گذشته نتيجه نگيرد و موفق هم بودند. حالا هم مي‌گويم اگر پرسپوليس موفق باشد به رويانيان ربط ندارد و اگر هم نتيجه نگيرد تقصير رويانيان نيست. به عنوان يك فوتبالي به رويانيان نصيحت مي‌كنم يك‌سري ويروس از جهات مختلف به او حمله مي‌كنند و اگر رويانيان مي‌خواهد موفق باشد بايد آنها را از بين ببرد. كاري كه از عهده من و كاشاني برنيامد؛ اين ويروس‌ها از روي سكوها تا هيات مديره نفوذ دارند. در پرسپوليس كنوني تنها رويانيان و زارع را متحد ديدم، ولي بقيه چي؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها