کد خبر: ۶۵۰۸۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۲     ۱۳ تير ۱۳۹۱
رسانه های خبری در حالی خبر انعقاد قرارداد مانوئل خوزه با باشگاه پیروزی را منتشر می کنند که تردیدهای جدی درخصوص مبلغ واقعی این قرارداد مطرح است.

«ندای انقلاب»، مانوئل خوزه پرتغالي برای قبول مربیگری باشگاه پرسپوليس با مسئولان باشگاه به توافق رسيد.
خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد: باشگاه پرسپوليس برای به خدمت گرفتن مانوئل و دو دستيارش رقم يک ميليارد و دويست ميليون تومان را پذیرفته است.
این در حالیست که گفته می شود بر اساس مفاد قرار داد این رقم به صورت ارز خارجی پرداخت خواهد شد. موضوعی که سبب شد تا باشگاه خبرنگاران جوان از رقم واقعی قرار داد مانول و دو دستیارش برای یک فصل مربیگری در پرسپولیس به ارزش یک میلیون و سیصد هزار دلار پرده بردارد. 



بر این اساس اگر رقم ارزی قرار داد مانوئل را به عنوان رقم اصلی مورد توافق این مربی با مدیران باشگاه پرسپولیس بدانیم معادل ریالی ارزش قرارداد وی (به نرخ ارز رسمی) با این باشگاه رقمی در حدود یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار خواهد شد.
اما اگر معادل ریالی این قرارداد بر اساس نرخ غیر رسمی ارز در بازار (به قیمت هر دلار برابر با ۱۹۶۰ تومان) را محاسبه کنیم به رقمی در حدود ۲میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان می رسیم که البته تفاوت فاحشی با ارزش ریالی اعلام شده قرارداد در سطح رسانه ها دارد.
البته به نظر می رسد برای مدیران باشگاه پیروزی که از قضا خود تجربه اجرا و نظارت بر هدفمند سازی یارانه ها در بخش حمل و نقل و سوخت را نیز داشته اند رقم های نجومی مسئله مهمی نیست.
مدیران باشگاه پیروزی در فصل گذشته نیز از این دست و دلبازی ها کم انجام نداده بودند. آنها برای به خدمت گرفتن دنیزلی در پرسپولیس، که آن هم بیشتر جنبه تبلیغی برای مدیران این باشگاه داشت، حاضر شدند یک و نیم میلیارد تومان(۴ برابر بیشتر از سقف قرارداد مربیان لیگ برتر) از بودجه عمومی کشور را به وی بدهند. دست آخر هم تیم پرسپولیس نتوانست در جدول بازیهای لیگ برتر به رتبه ای بهتر از مقام پانزدهمی نائل شود.
این در حالی بود که سرخ پوشان حتی در بازی آخر خود مقابل فولاد خوزستان در فصل گذشته ، مربی ترک خود را به همراه نداشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها