کد خبر: ۶۴۷۷۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۱۲ تير ۱۳۹۱
رویدادهای سوریه و جلب شدن توجه جهانیان به این کشور باعث شده است تا قیام مردم بحرین علیه حکومت دیکتاتوری این کشور به دست فراموشی سپرده شود.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر و به نقل از ریل نیوز، تظاهرات مردم بحرین بی وقفه ادامه دارد و دولت این کشور نیز همچنان با شدت تظاهرات را سرکوب می کند.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز تظاهرات مردم بحرین به تازگی رنگ ضد آمریکائی گرفته است و مردم بحرین در تظاهرات خود با سر دادن شعارهای ضد آمریکائی حمایت واشنگتن از حکومت خودکامه بحرین را محکوم می کنند.
مردم بحرین به حمایت و مسلح کردن دولت خودکامه بحرین از سوی دولت آمریکا اعتراض می کنند.
دولت بحرین به سمت ملحق شدن به عربستان گام بر می دارد.
ریم خلیفه روزنامه نگار مستقل بحرینی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ریل نیوز گفت جمعه گذشته مخالفان دولت بحرین تلاش کردند تا تظاهرات گسترده ای علیه دولت این کشور برپا کنند اما نیروهای دولتی با حمله به تظاهر کنندگان و استفاده از گازهای اشک آور و گلوله های پلاستیکی و مصدوم کردن چندین نفر از تظاهر کنندگان از جمله دو نفر از رهبران جناح مخالف دولت از ادامه تظاهرات و راهپیمائی جلوگیری کردند.
بر اثر برخورد نارنجک گاز اشک آور به سر یک جوان تظاهر کننده وی به شدت زخمی شد و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.
به گفته این روزنامه نگار بحرینی تظاهرات و درگیری در مناطق مختلف بحرین هر روز ادامه دارد.
ریم خلیفه گفت در خلال سه ماه گذشته تظاهر کنندگان در بحرین در تجمعات اعتراض آمیز خود علیه دولت این کشور شعار های ضد آمریکائی سر می دهند و شمار زیادی از تظاهر کنندگان چندی پیش تلاش کردند به سمت پایگاه دریائی آمریکا در بحرین راهپیمائی کنند اما نیروهای دولتی مانع حرکت مردم شدند.
سیاست دوگانه دولت آمریکا در قبال رویدادهای سوریه و بحرین و فروش جنگ افزار از سوی واشنگتن به دولت بحرین خشم مردم این کشور علیه آمریکا را برانگیخته است.
ریم خلیفه گفت هزاران نفر از مردم بحرین علیه طرح مربوط به اتحاد کشور خود با عربستان سعودی تظاهرات کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها