کد خبر: ۶۴۷۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۲ تير ۱۳۹۱
مدیر عامل انجمن سینمای جوان در واکنش به نمایش فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» در جشنواره کن گفت: این فیلم امام، خانواده شهدا و کشور را به سخره گرفته است و متاسفم که برخی از سکانداران فرهنگی کشور چنین عملکردی دارند.

فارس، هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در حاشیه نشست خبری چهل و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، در پاسخ به سؤالی درباره نمایش فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن، گفت: من از ملت شریف ایران عذر می‌خواهم که این فیلم نمایندگیشان را بر عهده داشت. درست است که جشنواره کن برای سینمای ایران فرش قرمز پهن نمی‌کند اما مطمئن باشید که اگر فیلمی مانند «یک خانواده محترم» بسازید که به کیان انقلاب و نظام اسلامی توهین کند، آن‌ها بدلیل مخالفت با جمهوری اسلامی ایران و تخریب آن زیباترین فرش قرمزها را برای چنین فیلم‌هایی پهن خواهند کرد.

میرزاخانی در ادامه اظهار داشت: زمانی که این فیلم در جشنواره کن به نمایش درآمد من از شدت خجالت هر دقیقه بیشتر در صندلی فرو می‌رفتم و به عنوان یک ایرانی پیش از آنکه چراغ‌ها روشن شود از سالن خارج شدم و تا جایی که می‌دانم دیگر دوستانی که در سالن و در حال تماشای فیلم بودند، از سالن خارج شدند؛ زیرا فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» امام خمینی(ره) و شهدای این کشور را به سخره گرفت و به آن‌ها توهین کرده است.

میرزاخانی در پاسخ به این پرسش که چرا مدیران حاضر در جشنواره همان زمان موضع‌گیری نکردند، گفت: من همانجا و پس از مشاهده این فیلم با تنها خبرنگار ایرانی که در جشنواره حضور داشت، مصاحبه‌ تندی انجام دادم اما سپس تصمیم گرفتیم که این مصاحبه را منتشر نکنیم، چرا که ممکن بود نقد این اثر باعث شود که به این فیلم جایزه دهند.

وی در ادامه فزود: فیلم «یک خانواده محترم» باعث شد تا کشورمان ایران را هو کنند و تمام افراد حاضر در سالن، این فیلم را مسخره می‌کردند و من متاسفم که چنین فیلم به نمایش در آمد.

 میرزاخانی گفت: متاسفم که تهیه‌کننده این فیلم از متولیان حوزه آموزش و استعدادیابی کشور ما بوده است و متاسفم که عملکرد برخی از سکانداران فرهنگی کشورمان چنین نتیجه‌ای دارند. امیدوارم صاحبان فیلم آن را برای اصحاب رسانه و خانواده شهدا به نمایش بگذارند تا همه متوجه شوند که با چه اثری روبرو هستیم.

وی در انتها خاطرنشان کرد: معتقدم که اگر فردی ذره‌ای عرق ملی و اندکی معرفت داشته باشد، چنین فیلمی نخواهد ساخت و با دیدن آن تاسف خواهد خورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها