کد خبر: ۶۳۹۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۰۸ تير ۱۳۹۱
به دنبال سرنگونی یک فروند جنگنده متجاوز ارتش ترکیه توسط سوریه، این روزها همه نگاه‌ها متوجه حضور یک جوخه ارتش ترکیه در داخل خاک سوریه به عنوان محافظ یک قلعه تاریخی متعلق به ترکیه و سرنوشت این جوخه نظامی شده است.

فارس، در حالی که چند روزی بیشتر از سرنگونی یک فروند جنگنده ارتش ترکیه توسط سیستم پدافند هوایی سوریه نمی‌گذرد، حضور یک جوخه ارتش ترکیه در داخل خاک ترکیه که به صورت نمادین ماموریت حفاظت از قلعه تاریخی جابر متعلق به دولت ترکیه را برعهده دارد، همه نگاه ها را متوجه این یگان نظامی و سرنوشت آن کرده است.

قلعه جابر که در 120 کیلومتری شهر حلب واقع شده در سال 1921 و طی قراردادی که بین دولت ترکیه و فرانسه که در آن تاریخ قیمومیت سوریه را برعهده داشته امضا شد، به ترکیه واگذار و به این کشور حق برافراشتن پرچم ترکیه بر فراز این قلعه و حفاظت از آن به صورت نمادین اعطا گردید.

دولت ترکیه نیز از آن تاریخ به بعد یک جوخه نظامی از ارتش این کشور را در قلعه مذکور مستقر ساخته است. این قلعه دربرگیرنده مزار سلیمان شاه جد عثمان بی بنیانگذار دولت عثمانی است.

کارشناسان مسائل منطقه معتقدند که دولت سوریه هیچ گونه ضرر و آسیبی به یگان نظامی ارتش ترکیه که در این قلعه مستقر شده نخواهد رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها