کد خبر: ۶۳۷۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۷ تير ۱۳۹۱
ایران شهریور امسال میزبان مسابقات جام جهانی اسکی روی چمن است.
این مسابقات دوم و سوم شهریور در پیست دیزین در 2 بخش مارپیچ بزرگ و سرعت برگزار می شود. 
 واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس فدراسیون اسکی امروز در قزوین گفت: این فدراسیون برای کسب حداقل پنج سهمیه در رقابت های المپیک ورزش های زمستانی 2014 برنامه ریزی کرده است و تلاش می شود در بخش مردان 3 نفر و بانوان 2 نفر از کشورمان در رشته های آلپاین و صحرانوردی ، سهمیه حضور در المپیک زمستانی سوچی روسیه را به دست بیاورند. 
ساوه شمشکی همچنین با اشاره به اینکه درکشور30 پیست اسکی فعال است ، گفت: 10 پیست اسکی در کشور طبق استاندارد فدراسیون جهانی قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر استان های کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعی ، قابلیت خوبی در ورزش های زمستانی دارند ، گفت: فدراسیون اسکی با حمایت وزارت ورزش و جوانان به دنبال توسعه ورزش های زمستانی در استان های مختلف کشور است. 
رئیس فدراسیون اسکی افزود: استان یزد هم که منطقه کویری و گرم و خشک به حساب می آید از فدراسیون اسکی درخواست پیگیری برای ساخت پیست کرده که پس از بررسی کارشناسان فدراسیون ، منطقه ای کوهستانی واقع در 65 کیلومتری مرکز این استان شناسایی شد.
ساوه شمشکی درباره ساخت مجتمع ورزش های زمستانی کامان و زرشک قزوین ابراز امیدواری کرد با تکمیل و بهره برداری این مجتمع ، زمستان امسال ورزشکاران از آن استفاده کنند. 
وی گفت: پیست اسکی قزوین قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی در بخش مارپیچ بزرگ و کوچک را دارد و این مسئله به تایید فدراسیون جهانی هم رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها