کد خبر: ۶۳۵۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۶ تير ۱۳۹۱
با دستور قاضي ويژه قتل عمد، کميسيون ويژه اي از کارشناسان انتظامي، ماجراي شليک مرگبار پليس در بولوار اقبال لاهوري مشهد پلاک ۶۸.۱ را که به مرگ مرد ۵۰ ساله منجر شد، بررسي مي کند.
روزنامه خراسان، عصر چهارشنبه گذشته زن مطلقه اي که در طبقه دوم ساختماني واقع در بولوار اقبال لاهوري زندگي مي کرد، قصد داشت به همراه يکي از همکارانش، از آپارتمان مسکوني خارج شود تا با يکديگر به محل کارشان بروند. اما به خاطر اين که همسر سابقش قبلا براي او مزاحمت هايي ايجاد کرده بود او از همکارش خواست ابتدا خيابان را نگاه کند تا اگر همسر سابق او در محل نبود، از منزل خارج شوند.

اما همين که همکار اين زن وارد پيلوت شد و در ساختمان را گشود، ناگهان مرد ۵۰ ساله اي در حالي که يک قبضه کارد در دست داشت به زور وارد ساختمان شد. او با تهديد به مرگ، همسر سابقش را به داخل آسانسور برد و در طبقه دوم به داخل منزل مسکوني اش کشاند و در منزل را از داخل قفل کرد.

اين در حالي بود که همسايگان با شنيدن فريادهاي زن ۴۰ ساله و همکارش نگران شدند و با پليس ۱۱۰ تماس گرفتند. دقايقي بعد ماموران کلانتري شهرک ناجا براي نجات جان زن که احتمال قتل وي مي رفت، خود را به محل حادثه رساندند اما خيلي زود متوجه شدند که مرد چاقو به دست، مبل هاي منزل را نيز پشت در قرار داده است و امکان گشودن در نيست.

اين گزارش حاکي است: در حالي که فريادهاي زن ۴۰ ساله از داخل اتاق، ماموران و همسايگان را به شدت نگران کرده بود و هر لحظه احتمال وقوع حادثه اي تاسف بار مي رفت، دستورهاي قانوني پليس و نصايح آنان براي تسليم شدن مرد عصباني بي نتيجه ماند. در اين هنگام ماموران چاره اي جز گشودن در منزل نيافتند و به هر طريق ممکن در واحد آپارتماني را باز کردند اما مرد عصباني همچنان با چاقو زن را تهديد مي کرد.

ماموران چندين بار به وي اخطار دادند که همسر سابقش را رها کند و تسليم قانون شود ولي تلاش پليس باز هم نتيجه اي نداشت تا آن که يکي از ماموران احساس کرد مرد عصباني با گذاشتن چاقو بر بدن زن ۴۰ ساله قصد کشتن وي را دارد که در اين هنگام براي نجات جان اين زن مجبور به تيراندازي شد و ۳ گلوله شليک کرد که ۲ گلوله به مرد مذکور اصابت کرد و او نقش بر زمين شد.

در اين حال ماموران براي نجات مرد ۵۰ ساله اقدام کردند و او بلافاصله به بيمارستان شريعتي مشهد منتقل شد اما تلاش پزشکان و کادر درماني بيمارستان نتيجه اي نداشت و اين مرد بر اثر عوارض ناشي از اصابت گلوله جان سپرد.

در پي مرگ مرد عصباني، ماموران انتظامي، مراتب را به قاضي اسماعيل شاکر (قاضي ويژه قتل عمد) اطلاع دادند. دقايقي بعد مقام قضايي به همراه عوامل بررسي صحنه جرم، پزشک قانوني، کارشناسان سلاح و نماينده اي از بازرسي نيروي انتظامي عازم محل درگيري شد و به تحقيق در اين باره پرداخت.

همسر سابق اين مرد در توضيح ماجرا به قاضي شاکر گفت: از مدت ها قبل با همسرم اختلاف داشتيم تا اين که چند ماه قبل از او طلاق گرفتم و در حالي که ۲ فرزند نيز دارم در اين منزل (محل حادثه) زندگي مي کردم.وي افزود: پس از طلاق نيز همسر سابقم براي من ايجاد مزاحمت مي کرد و مرا مورد ضرب و جرح قرار مي داد و به همين دليل چندين پرونده در کلانتري قاسم آباد و شهرک ناجا داريم.



اين زن در حالي که دستانش بر اثر اصابت چاقوي همسر سابقش زخمي شده بود، افزود: به اتفاق همکارم قصد رفتن به محل کارمان را داشتيم که او به زور وارد آپارتمان شد و قصد کشتن مرا داشت. وي مدعي شد: همسرم به شيشه اعتياد داشت و به همين دليل خيلي مي ترسيدم.

این گزارش حاکي است: قاضي ويژه قتل عمد پس از انجام تحقيقات در محل وقوع حادثه، به بازسازي مقدماتي صحنه شليک پليس پرداخت و پس از آن نيز دستور داد تا ماجراي شليک مامور انتظامي، در کميسيون ويژه اي که متشکل از کارشناسان زبده است بررسي و مشخص شود که آيا شليک مامور انتظامي در چارچوب قانون بوده يا خير؟! و آيا مامور انتظامي به هنگام شليک، قانون به کارگيري سلاح را رعايت کرده است يا نه؟تحقيقات بيشتر درباره اين حادثه از سوي مقام قضايي ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها