کد خبر: ۶۲۷۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۰۳ تير ۱۳۹۱
نظریه‌پرداز آمریکایی روابط بین‌الملل:
در حالی که ایران بارها به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است، "کنت والتز"، نظریه پرداز آمریکایی روابط بین‌الملل حتی دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای ایران را لازم و مشروع می‌داند.

فارس، نشریه آمریکایی "فارین افرز" وابسته به شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار مقاله‌ای به قلم "کنت والتز"، نظریه‌پرداز روابط بین‌الملل‌ به بررسی سناریوهای مختلفی که ادامه مذاکرات ایران و 5+1 می تواند داشته باشد، پرداخت.

• بمب هسته‌ای ایران ثبات را به خاورمیانه بازمی‌گرداند

نویسنده این مقاله با اشاره به تلاش‌های آمریکا و اتحادیه اروپا برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران می‌نویسد؛ اکثر مفسران و سیاست‌گذاران آمریکایی و اروپایی هشدار داده‌اند که ایران مجهز به سلاح هسته‌ای بدترین نتیجه‌ای است که توقف کنونی می‌تواند داشته باشد. در حقیقت، احتمالا این می‌تواند بهترین نتیجه ممکن باشد: چیزی که می‌تواند ثبات را به خاورمیانه بازگرداند.

 

سران اروپا به اسرائیل اطمینان می دهند که همواره امنیت این رژیم در اولویت است

در ادامه نویسنده این مقاله به این نکته اشاره می‌کند که یکی از غیرمحتمل‌ترین پایان‌هایی که می‌توان برای بحران کنونی بر سر برنامه هسته‌ای ایران متصور بود، این است که ایران از طریق همراه شدن دیپلماسی با تحریم‌های جدی، متقاعد شود که برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

• تحریم‌ها نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را از خط خارج کند

"کنت والتز" دلیل این گفته خود را نیز سوابق تاریخی ‌می‌داند که تاکنون از اثرات تحریم‌ها و تصویب قطعنامه در کشورهای مختلف نظیر کره‌شمالی شاهد بوده‌ایم. تنبیه یک حکومت با اعمال تحریم‌های اقتصادی، نمی‌تواند موجب از خط خارج شدن برنامه هسته‌ای این کشور شود. کره‌شمالی با وجود ادوار بیشماری از اعمال تحریم و تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت، موفق به ساخت سلاح اتمی شد. اگر تهران به این نتیجه برسد که امنیتش به دست‌یابی به سلاح هسته‌ای وابسته است، به نظر نمی‌رسد که تحریم‌های اقتصادی بتواند تفکرش را تغییر دهد. در حقیقت، اکنون افزایش تحریم‌های بیشتر بر ایران ممکن است این احساس را در ایران ایجاد کند که شکننده‌تر است، و دلیلی به این کشور دهد تا با رسیدن به توان بازدارنده، از خود محافظت کند.

این نشریه نهایتا مهمترین عاملی را که آمریکا و اسرائیل را به مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران واداشته، بیم از دست رفتن جایگاه رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه می‌داند.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی

فارین افرز در حالی از برنامه هسته‌ای ایران و لزوم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای صحبت می‌کند که ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود و نامشروع بودن ساخت استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکید کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
کاربر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۲
۱
ایران هسته ای افتخار تمام ایرانیهاست.
ما ایرانیها هرگز بنابه فرموده رهبر دنبال سلاح هسته ای نیستیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها