کد خبر: ۶۲۳۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۰۱ تير ۱۳۹۱
اگر ما امروز حرف نمی‌زنیم، دلیل بر نادانی ما نیست، ما خیلی از مسائل را می‌دانیم و تنها برای حفظ آرامش تیم سکوت اختیار کرده‌ایم، اگر بسیاری از مسائل را مطرح کنم، عده‌ای دیگر روی ماندن در کرمان را ندارند.

باشگاه فرهنگی ورشی صنعت مس کرمان یکی از باشگاه های پر حاشیه در سالهای اخیر بوده که بی شک این حجم زیاد از اتفاقات و حواشی بر روند نتایج این تیم  و میزان استقبال از مسابقات آن بی تاثیر نبوده است و در سال گذشته کم مانده بود که این تیم کرمانی نیز همچون دیگر تیم فوتبال استان کرمان ( مس سرچشمه) از لیگ برتر فوتبال کشور سقوط کند و به یکباره ورزش کرمان با یک نزول خفت بار روبرو گردد فاجعه ای که در هیچ شرایطی شایسته مردم خونگرم ، ورزش دوست و صدالبته سختی کشیده این استان نمی باشد.

به گزارش سرویس ورزشی بی باک، دلایل روند نامطلوب ورزش استان کرمان در سال گذشته را شاید بتوان در حضور پررنگ برخی باندهای پر نفوذ در ورزش و صنعت استان کرمان جستجو کرد. باندهایی که نه تنها در کرمان بلکه در کل کشور ابراز وجود کرده و به تغییر و تحولات فراوانی مشغولند. باندهایی که صنعت و ورزش پردرآمد استان کرمان آنها را حریص به هر کاری ولو به زمین زدن ورزش و صنعت استان کرمان کرده است اما  با این حال مسئولان فعلی باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان ترجیح داده اند که راهکار و سیاست جدیدی را از این پس اتخاذ کنند. راهکارهایی که از پیگیریهای حقوقی علیه برخی جریانات گرفته تا دعوت به مناظره و افشاگریهای رسانه ای ادامه خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره باشگاه صنعت مس روز گذشته با کارکنان باشگاه مس کرمان دیدار و گفتگو نمود و در این دیدار اولین تهدیدها و افشاگریهای خود علیه برخی جریانات بانفوذ در استان کرمان را رسما اعلام کرد.

دکتر عبدالرضا داوری در این نشست اظهار داشت : طی 9 ماه گذشته حدود 5 هزار و 700 مورد تهمت و افترا علیه مدیریت باشگاه صنعت مس کرمان در رسانه‌های مختلف منعکس و در مورد تمام این موارد اعلام شکایت می‌کنیم.

عبدالرضا داوری با اشاره به انتشار حواشی و اخبار کذب در برخی رسانه‌ها، سایت‌ها و وبلاگ‌ها اظهار داشت: تا پیش از اوج گرفتن فصل نقل و انتقالات سیاست باشگاه در قبال این مسائل صبر و سکوت بود.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته طی 9 ماه گذشته حدود 5 هزار و 700 مورد توهین، افترا و اهانت در رسانه‌ها، سایت‌ها، نشریات و وبلاگ‌ها علیه مدیریت باشگاه صنعت مس صورت گرفته و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، روزانه بین 20 تا 25 مورد توهین که در نوع خود نیز بی‌سابقه است، علیه مسئولان باشگاه صنعت مس منتشر شده است.

داوری تصریح کرد: با توجه به هجمه و فضای مخرب رسانه‌ای که علیه تیم مس ایجاد و اعمال شده است، باشگاه از این پس سیاست صبر و سکوت را دنبال نمی‌کند و برای قرار گرفتن در برابر این فضای ناجوانمردانه تدابیر خاصی اعمال می‌کند.

وی افزود: از این پس با کمک مدیریت دفتر حقوقی شرکت ملی صنایع مس ایران در مورد تمام این موارد اعلام شکایت می‌کنیم، دیگر این فضای توهین و افترا پذیرفتنی نیست و باید از طریق مجامع حقوقی و قضای پیگیر بسیاری از حقایق باشیم.

وی با اعلام خبری مبنی بر فراخواندن تمامی منتقدانش به مناظره ابراز داشت: حسن واحدی قائم‌مقام باشگاه صنعت مس به نماینده از سوی رئیس هیئت‌مدیره در این مناظره شرکت می‌کند.

داوری بیان داشت: این مناظره می‌تواند در رسانه ملی با حضور یک مجری بی‌طرف و یا در رادیو و هر جای دیگر مد نظر طیف مخالف باشگاه صنعت مس برگزار شود.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه مس تصریح کرد: در این مناظره قطعا بسیاری از حقایق عنوان می‌شود.

وی تصریح کرد: در این صورت عده‌ای باید در مورد پرونده چگونگی جذب فلمینگ به عنوان سرمربی در رده‌های سنی باشگاه مس پاسخگو باشند به راستی چه کسانی و چگونه این مربی را به کرمان آوردند، قیمت این مربی چقدر بود و در نهایت چه میزان پول به او پرداخت شد.

داوری بیان داشت: جورج مراد را چه کسانی به مس کرمان آوردند، این بازیکن را سه سرمربی فصل گذشته مس مرفاوی، بلازویچ و قاسم‌پور نخواستند، قیمت این بازیکن چقدر بود و در نهایت چه میزان به این بازیکن پول پرداخت شد.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه صنعت مس عنوان کرد: دلیل عدم پرداخت حدود 3 میلیارد تومان مالیات معوقه از سوی باشگاه مس به اداره مالیات چیست، چه کسانی مسئولیت این مسائل و مشکلات را بر عهده می‌گیرند.

داوری خاطرنشان کرد: اگر ما امروز حرف نمی‌زنیم، دلیل بر نادانی ما نیست، ما خیلی از مسائل را می‌دانیم و تنها برای حفظ آرامش تیم سکوت اختیار کرده‌ایم، اگر بسیاری از مسائل را مطرح کنم، عده‌ای دیگر روی ماندن در کرمان را ندارند.

همچنین قائم مقام محترم باشگاه صنعت مس نیز در این نشست گفت: یکی از نیازهای ویژه باشگاه صنعت مس اصلاح و توسعه ساختاری این باشگاه است و این مسئله در راستای قوانین مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد.

جناب اقای حسن واحدی اظهار داشت: باید از نقش مؤثر و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان باشگاه که نقش مؤثری در آرامش باشگاه پس از فراز و نشیب‌های فراوان تیم در فصل گذشته داشتند، قدردانی کنم.

وی افزود: باشگاه صنعت مس و تیم فوتبال آن پیشانی و جلودار ورزش استان کرمان هستند و مسئولان باشگاه برای حضور قدرتمندانه این تیم در لیگ دوازدهم طی یک ماه گذشته اقدامات مناسبی در راستای تقویت و شکل‌دهی تیم به کار گرفته‌اند.

واحدی یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌هایش از نخستین روز حضور در باشگاه صنعت مس را اصلاح ساختاری این باشگاه عنوان کرد و بیان داشت: باشگاه نیازمند یک انقلاب و اصلاحات ساختاری وسیع است، برای مثال اگر در باشگاه یک روابط عمومی قدرتمند و منسجم وجود داشت، طی چند روز اخیر مسئولان باشگاه مورد انواع و اقسام تهمت، افترا و هجمه‌های تبلیغاتی قرار نمی‌گرفتند.

وی تصریح کرد: فضایی که در کرمان علیه تیم و باشگاه ایجاد شده است در هیچ کجای ایران نمی‌توان دید، برخی رسانه‌ها از هر فرصتی برای حمله به مجموعه باشگاه و مسئولانش استفاده می‌کنند، یک روز می‌نویسند مس کهکشانی و روز دیگر مس مدرسه پیرمردها شد.

قائم‌مقام باشگاه مس کرمان خاطرنشان کرد: البته یکی از دلایل هجمه‌های تبلیغاتی صورت گرفته علیه ما، کوتاه شدن دست دلالان از منافعشان است، دلالانی که ما در برابر آنها ایستادیم و مانع رفت ‌و آمدهای مکررشان به باشگاه مس شدیم.

وی با اشاره به فعالیت 40 نفر همکار در باشگاه صنعت مس کرمان گفت: هیچ باشگاهی در ایران این میزان کارکنان در اختیار ندارد، البته ما باید با توجه به خواسته کنفدراسیون فوتبال آسیا هرچه سریع‌تر ساختار باشگاه‌های خود را به سمت و سوی حرفه‌ای شدن، پیش ببریم.

واحدی خاطرنشان کرد: به نظر من ساختار فعلی پاسخگوی بسیاری از مسائل نیست، زیرا در صورت وجود یک ساختار مناسب ما و مسئولان باشگاه نباید تا به این اندازه مورد هجمه‌های تبلیغاتی قرار می‌گرفتیم.

واحدی به برخی از شیطنت‌های صورت گرفته در زمینه انتشار اخباری در زمینه پرداخت‌های نجومی باشگاه مس به بازیکنانش گفت: این گفته‌ها نیز تنها به واسطه مخدوش ساختن ذهن اهالی فوتبال نسبت به باشگاه صنعت مس است، ما پول میلیاردی صرف خرید بازیکن نمی‌کنیم و تاکنون نیز این کار را نکرده‌ایم.

حال آیا این سیاست ها و راهکارهای جدید مسئولان باشگاه مس خواهد توانست سرو سامانی به ورزش استان کرمان دهد و مردم این شهر کویری شاهد یک تیم قوی از آن خود در لیگ برتر کشور می باشند؟

اگر عده ای بدانند که کارکنان صنعت مس کرمان در چه شرایط دشوار و طاقت فرسایی برای پیشرفت صنعت استان و کشورشان و شادی مردمانشان تلاش می کنند، هیچگاه برای منافع شخصی خود حاضر به خیانت علیه منافع و علایق این قشر رنجدیده و مردم مظلوم این استان نمی شوند و البته شاید عده ای با علم به این موضوعات همچنان اصرار به ادامه ناهنجاریها و بداخلاقی های خود دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها