کد خبر: ۶۱۶۸
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۰۴ آبان ۱۳۸۹
در شرایط کنونی که زنان حضور فعال تر و موثرتری درعرصه های گوناگون اجتماعی دارند نقش و کارکرد مهدهای کودک در زمینه رشد شناختی و اجتماعی کودکان و تعلیم و تربیت آنان، بیش از پیش اهمیت یافته است که این امر مستلزم دقت بیشتر والدین در انتخاب مهدکودک مناسب است. 

به گزارش سرویس زنان جهان؛ در حال حاضر مهدهای کودک مطابق با آئین نامه ای که در اختیار مدیران قرار گرفته است موظف هستند به کودکان حروف الفبا، اعداد، اشکال، فصول سال، شهر و کشور محل زندگی و پرچم جمهوری اسلامی، نام رهبر و رئیس جمهور را آموزش دهند.

مطابق با این آئین نامه وضو گرفتن و آموزش سوره های قرآن هم در مهدهایی که کودکان پیش دبستای نگهداری می شوند الزامی است.

در همین راستا مطابق با گزارش کاری که از یکی از مربیان مهدکودک در سال 62 در دست است؛ آموزش نام پیامبران، نحوه نماز خواندن، وضوگرفتن، نام رهبر و رئیس جمهور کشور، پرچم و سرود جمهوری اسلامی از وظایف مربیان محسوب می شده است.

هم چنین آموزش اینکه شهید کیست، مردم فلسطین چطور زندگی می کنند و فعالیت هایی که در مساجد انجام می گیرد از مسائلی بوده که در مهدها، کودکان دهه 60 آموزش می دیدند و مربیان مطابق با عملکردی که داشته اند ماهانه گزارش کار تهیه می کردند.


(گزارش کار یک مربی مهدکودک در سال 62)

این در حالی است که علی رغم آئیین نامه ای که هم اکنون مهدهای کودک ملزم به رعایت آن هستند، دیده شده در برخی از مهدها کودکان آموزش های غیر مجازی از قبیل رقص، باله و ... می بینند.

باید خاطر نشان کرد از آنجا که تأثیرپذیری کودکان در مهد به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است. اگر مربیان، افرادی آموزش دیده، کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند می توانند به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند.


(گزارش های داده شده و میزان یادگیری از تاریخ 14/1/1362 لغایت 31/1/1362 
اولین پیامبر و آخرین پیامبر ما مسلمانان را یاد دارد.
زندگی فلسطینی و چه کسی با آنها جنگ دارد را یادگرفته است.
دختر حضرت محمد و... کاملاً می داند.
درباره نماز و روزه و وضو گرفتن را کاملاً یاد دارد.
شعار و آرم جمهوری اسلامی و پرچم ایران را یاد دارد.
سه سوره حمد، توحید و اذاجاء را کاملا بلد است.
نقاشی آزاد زیاد بلد نیست...)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها