کد خبر: ۶۱۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۳     ۰۳ آبان ۱۳۸۹
صداقت نیوز: افزایش رو به رشد طلاق در كشورو تبعات ناشی از آن امری است كه كارشناسان مسایل اجتماعی نسبت به آن ابراز نگرانی خود را بارها اعلام نموده اند.
سازمان ثبت احوال ایران در حالی بیشترین درصد رشد طلاق نسبت به سال گذشته را مربوط به استان سمنان دانسته است كه، استان تهران با ١٧٨۵١ مورد طلاق از لحاظ تعداد بیشترین تعداد را در بین استانهای كشور به خود اختصاص داده است.
مزارعی رییس دادگاه خانواده شیراز هم از افزایش مراجعان به دادگاه خانواده برای طلاق خبر می دهد و می گوید در 6 ماهه نخست امسال 5 هزار و 971 پرونده مربوط به طلاق وارد دادگاه شده که این میزان در مدت مشابه پارسال 5 هزار و 8 پرونده بوده است ؛ همچنین پارسال 9 هزار و 242 فقره پرونده طلاق وارد دادگاه خانواده شیراز شده است .
افزایش تعداد طلاقهای صورت گرفته در شش ماهه اول سال 89 در حالی صورت می گیرد كه در برخی استانهای كشور خوشبختانه تعداد طلاقها نسبت به دوره مشابه سال 88 كاهش قابل توجهی را نشان می دهد. استانهای كرمان و لرستان به ترتیب با 6.5 درصد . 5.2 درصد بیشترین كاهش را در طلاقهای ثبت شده داشته اند.
یكی از كارشناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ما ابراز داشت: طلاق به عنوان یک مساله اجتماعی می تواند زمینه بروز بسیاری از مسایل و پیامدهای متفاوت و بعضاً مبنای بروز بسیاری از آسیب های فردی و اجتماعی را فراهم می آورد که از یک سو عوارض رویدادهایی برای مردان و زنان داشته و از سویی دیگر آینده فرزندان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد .طلاق افزون بر اثرات فردی چون افسردگی ، پایین آمدن اعتماد به نفس ، اختلال در روابط خانوادگی و اجتماعی ، در صورت داشتن فرزند نیز تبعاتی از جمله محروم ماندن از محبت در دو سرپرست و از دست دادن پیشتوانه اقتصادی را برای آنها در پی دارد .
این گزارش حاكی است كه بیشترین تعداد ازدواج ثبت شده در نیمه نخست امسال ، مربوط به مردان گروه سنی 20- 24 ساله كه با زنان 19 – 15 ساله ازدواج نموده اند و تعداد آن برابر با 92426 واقعه می باشد و همچنین بیشترین طلاق ثبت شده در مدت مشابه ، مربوط به مردان گروه سنی 29- 25 ساله ساله است كه با زنان 24 -20 ساله رخ داده و تعداد آن برابر با 7971 واقعه می باشد.
این گزارش در ادامه می افزاید: بیشترین درصد رشد طلاقها در شش ماهه اول امسال بعد از استان سمنان به ترتیب مربوط به استانهای بوشهر 27.8 درصد، خراسان جنوبی 26.7 درصد، سیستان و بلوچستان 25.3وكهگیلویه و بویراحمد 21.7 می باشد از سوی دیگر استان سیستان و بلوچستان با افزایش 134.2 درصد بیشترین میزان رشد ثبت ازدواج را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها