کد خبر: ۶۱۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۰۲ آبان ۱۳۸۹
در حركتي بزرگ نخستين پورتال جامع صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب ايران ، با همكاري بسياري از كارشناسان ، متخصصان علوم آب و فناوري اطلاعات و همچنين اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي مختلف مرتبط با اين صنعت راه اندازي شد.
سرپرست روابط عمومي انجمن صنفي مهندسان صنعت آب خوزستان و مدير اين پورتال با اعلام اين خبر افزود : با توجه به فقدان پايگاه اينترنتي جامع و فراگير درحوزه فني و مهندسي صنعت آب و نيز نياز علاقمندان ، منجر به راه اندازي پايگاه اينترنتي تخصصي با نام پورتال آبفا ايران شد كه با آدرس www.abfairan.ir به صورت آنلاين در دسترس كاربران مي باشد .
ملكي گفت : با توجه به اهميت فراوان اين ماده حياتي و استراتژيك "آب" و لزوم توجه خاص همگان به تلاشگران اين عرصه سخت و زيربنايي در سال هايي كه بحران آب هر لحظه نمايان تر مي شود و گستردگي مطالب اين حوزه ضرورت ايجاد پايگاهي الكترونيكي كه تمام مقالات و گزارشات حوزه آب را به شكلي تخصصي و متمركز گردآوري و منعكس نمايد ، بيش از پيش بيشتر شده و به همين جهت اين گروه بر آن شدند كه پايگاهي جامع را راه اندازي نمايند كه در راستاي پاسخ به نيازهاي ذكر شده فعاليت نمايند .
ملكي با بيان اين كه طرح اوليه پورتال جامع صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب ايران تحت عنوان "پورتال علمي مهندسي آب ايران (www.irrigationportal.com)" در مرداد ماه سال گذشته توسط اين گروه پياده سازي و به اجرا رسيد ، تصريح كرد: اين پورتال با هدف متمركز سازي منابع اطلاعاتي در زمينه آب به رايگان در اختيار عموم دانش پژوهان قرار گرفت، و با استقبال شگرفي روبرو گرديد. از اين رو بر آن شديم هدف خود را وسيعتر ديده و منابع خود را گسترش دهيم تا با ياري خداوند منان و حمايت دانش پژوهان ، مهندسان و كليه خدمت گزاران صنعت آب و فاضلاب ميهن اسلامي خود، "ايران" بتوانيم گامي بزرگ در اين عرصه برداشته و از خود يادگاري جامع براي آيندگان به جاي گذاريم.
وي در خصوص برخي از مواردي كه در چارت اجرايي اهداف اين پورتال قرار گرفته و در حال حاضر به اجرا رسيده است نيز توضيح داد : پوشش اخبار صنعت آب و آبفا در سراسر كشور ، معرفي سازمان ها و شركت هاي برتر مرتبط با صنعت آب و آبفا ، انتشار كليه مقالات تخصصي در زمينه آب و تاسيسات آبفا ، معرفي نرم افزارهاي تخصصي ، كتب و نشريه هاي مرتبط ، معرفي همايش ها ، كنفرانس ها و نمايشگاه هاي آب و آبفا ، انتشار اخبار مناقصه ها ، فراخوان ها و مزايده هاي مرتبط و معرفي چهره هاي برتر و موفق در زمينه آب و آبفا و همچنين همكاري با سايت ها و وبلاگ هاي تخصصي آب بخشي از فعاليت هاي اين پورتال محسوب مي شود .
وي همچنين اظهار داشت : آنچه كه پورتال "آبفاايران" را متمايز مي سازد ، متمركز بودن تمام مطالب ، گزارشات ، اخبار و رويداد هاي آب كشور در سايت است كه نياز همه متخصصان و علاقه مندان به اين بخش را مرتفع مي كند.
سرپرست روابط عمومي انجمن صنفي مهندسان صنعت آب خوزستان در پايان از تمامي دستگاه هاي اجرايي دولتي و خصوصي بخش آب خواست كه در صورت تمايل مقالات و گزارشات علمي خود را جهت انعكاس در " پورتال آبفا ايران " به پست الكترونيكي info@abfairan.ir ارسال نمايند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها