کد خبر: ۶۱۰۰۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۲۵ خرداد ۱۳۹۱

سردار جانباز احمد قديريان یار باوفای شهید اسدالله لاجوری و از پیشروان مبارزه با نفاق قدیم و جدید ساعتی پیش در تهران به ياران شهيدش پيوست.

به گزارش رجانیوز، حاج احمد قديريان فرزند شعبانعلی در یك خانواده مذهبی در محله‌ی پاچنار تهران در سال 1313 متولد شد. در كودكی با شهيدحاج صادق امانی ـ‌كه از فعالین در امر مبارزه بود‌ـ‌ آشنا شد. اگر چه در دوران ملی شدن صنعت نفت از طریق فداییان اسلام در جریان فعالیت‌های سیاسی قرار داشت، اما مبارزات سازمان یافته را از آغاز دهه‌ی چهل و از طریق هیأت‌های مذهبی آغاز كرد كه بعدها به نام هیأت‌های مؤتلفه اسلامی شناخته شدند. فعالیت او در امر چاپ و توزیع اعلامیه‌های امام (ره)‌ باعت شد كه حدود 17 بار توسط ساواك و شهربانی احضار و چند بار بازداشت گردد.


مرحوم احمد قديريان پس از پيروزي انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و پس از مدت كوتاهي به دستور شهيد بهشتي معاون اجرايي دادستاني كل انقلاب اسلامي شد.

او همچنين در كنار شهيد شهيد لاجوردي نقش مهمي در مبارزه با ضدانقلاب و منافقين در سال هاي دهه 60 داشت.

حاج احمد قديريان در سال هاي اخير مشاور وزير دفاع و مدير عامل بنياد شهداي هفتم تير بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
روحش شاد
پاسخ
مجتبی باجلانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
یادت گرامی ای سردار پاکباز سپاه اسلام هنیئا لکم در کنار آب کوثر گوارای وجودتان باد که الحق آن هم در مقابل فداکاری وصبر شما کم است
پاسخ
مركز آگاه سازي عمومي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
حاج احمد قديريان مرد روزهاى سخت انقلاب و از ياران شهيد مظلوم بهشتي بود، او بر گردن نيروهاى اصيل انقلاب حق دارد، از او خاطرات بسيارى داريم، خاطرات در عرصه هاى پر خطر انقلاب، او مرد مخلص، كاردان، بي تكلف و مدبرى بود كه به تنهايي يك سازمان و تشكل سازمان يافته بود. روح بلند و ملكوتيش با حضرت امام ( ره) و ياران شهيدش محشور باد.اين فقدان را به مقام معظم رهبرى، كليه نيروهاى اصيل انقلاب، خانواده و كليه باز ماندگان تسليت عرض مي نماييم.(گزيده پيام "حجت "دبير جبهه حزب الله بمناسبت عروج ملكوتي حاج احمد قديريان)
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها