کد خبر: ۶۰۷۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان گفت: کی‌روش برای حل مشکلات عمده تیم ملی نیاز به زمان طولانی دارد.

مجید جلالی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره وضعیت تیم ملی و بازی با قطر صحبت های زیر را مطرح کرد:

فارس: بازی تیم ملی با قطر را چطور دیدید؟

تیم ملی بازی بدی انجام نداد و روی دروازه قطر فشار آورد. نسبت به بازی اول بهتر بودیم.

فارس: قبول دارید تیم ملی کوبنده بازی نکرد؟

مشکل فوتبال ما بنیادی است و فوتبال ایران در بخش مالکیت توپ پیشرفتی نکرده است.

فارس: چرا فوتبال ملی ما با کی‌روش هم این مشکل را دارد؟

این انتظار گمراه کننده ای است که فکر کنیم با کی‌روش همه چیز باید اصلاح شود. پیشرفت کردن در این زمین ها ممکن نیست. این طور نیست که اگر بهترین مربی دنیا را بیاوریم همه مشکلاتمان حل شود. این مسئله باید در تیم های پایه و لیگ ما دنبال شود. نوع بازی تیم ملی گویای همه چیز بود. در منطقه یک سوم دفاعی بازی خوبی انجام دادیم و حتی می توانستیم حریف را هم به عقب برانیم اما در یک سوم حمله به همان شکل قدیمی بازی کردیم و این سخت ترین بخش کار است.

فارس: برخی معتقد هستند که اگر مربی ایرانی بود شرایط فرق می کردو یا می گویند علی دایی و امیر قلعه نویی چه مشکلی داشتند که کنار گذاشته شدند؟ 

این فکرها گمراه کننده است. کلا تعویض مربی باعث بهتر شدن اوضاع نمی شود. مشکلاتی که ما داریم باید بررسی شود. اگر 20 مربی هم عوض کنیم همین هستیم. مگر این افرادی که می گویید در تیم ملی نبودند؟ پس چرا آنها را برداشتیم؟ مشکل فوتبال ایران مربی نیست. اگر کی‌روش هم برود و کاپلو بیاید چیزی تغییر نمی کند.

فارس: باید چه کسی را مقصر بدانیم؟

کلا سازمان فنی خود را باید تغییر دهیم. لیگ ما باید از نظر کیفیتی باید به شدت زیر ذره بین قرار گیرد. بهترین موقعیت ایران در بازی با قطر از روی اوت بدست آمد. اتفاقی که در لیگ ما هم به شدت زیاد است. 34 درصد گل های لیگ ایران از روی اوت است و درصد بیشتری هم ضربات ایستگاهی. تیم ملی ما هم دور از لیگ ایران نیست. اینگونه نیست که چون مربی خارجی آورده ایم پس دیگر نباید این مشکلات داشته باشیم. در فوتبال پایه باید عمیق تر کار کنیم. سال هاست در دفاع کناره ها مشکل داریم چون بازیکن در این پست نساخته ایم.

از زمان برانکو دفاع وسط ما به سمت راست رفته و فورواردمان در گوش راست بازی کرده است. ما باید چرخه تولید را بوجود بیاوریم. جای خطرناک برای تیم ملی زمانی است که بعد از جام جهانی برزیل اکثر بازیکنان تیم ملی بالای 34 سال سن خواهند داشت و ما بازیکنان خوب جایگزین نداریم. این چرخه تولید نیست که تیم ملی نوجوانان یا جوانان را انتخاب کنیم و سپس دو سال آن ها را در اردو نگه داریم و فکر کنیم تولید کرده ایم. زمانی برای فوتبال ملی خود قائل نیستم و بازی های قوی و خوبی برای تیم ملی درنظر نمی گیریم. وقتی تولیدات خوبی نداریم چرا از نظر فنی از تیم ملی انتظار داریم؟

فارس: شما چه پیشنهادی به کی‌روش می دهید؟

او از همه ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را می کند. استفاده از ماهینی، ابراهیمی و پولادی نشانه های خوبی است. مشکلاتی که در تیم ملی هست مطمئنا کی‌روش می داند. در ازبکستان مشکلاتی داشتیم که در مسابقه با قطر این مشکلات کمتر شده بود. او برای حل شدن مشکلات عمده تیم ملی نیاز به زمان طولانی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها