کد خبر: ۶۰۶۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
دكتر نادره معماريان، در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برنامه‌هاي وزارت بهداشت براي پيشگيري، درمان و كاهش آسيب سوء مصرف الكل در كشور، گفت: اين برنامه‌ها از سال 1388 به طور جدي در دستور كار دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت قرار گرفته است. به اين ترتيب از سال 88 برنامه بررسي وضعيت موجود مصرف الكل در كشور آغاز شد و نيازسنجي‌هاي مربوطه صورت گرفت. در همان سال نيز پروتكل درمان مسموميت با متانول (الكل چوب) تدوين شد و در اختيار ذي‌نفعان قرار گرفت.

وي گفت: از سال 1389 بررسي تحت عنوان «تخمين سايز سوء مصرف‌كنندگان الكل و مواد در كشور» آغاز شد. جمع‌آوري اطلاعات مربوطه نيز از سال1390 آغاز شد.

معماريان ادامه داد: جمع‌آوري اطلاعات مربوط به تعداد سوء مصرف كنندگان الكل و مواد تقريبا در كشور انجام شده است و تنها آناليز داده‌هاي مربوط به چند استان هنوز به پايان نرسيده است.

معماريان افزود: به دنبال بررسي‌هاي انجام شده، سوء مصرف الكل و مواد به تفكيك استان‌ها مشخص خواهد شد. آنچه كه مي‌توان گفت آن است كه آمار سوء مصرف الكل در كشور قابل توجه بوده و بيش از آن چيزي است كه انتظارش را داشتيم. اين مبحث يكي از دغدغه‌هاي مسئولان وزارت بهداشت از سال‌هاي گذشته بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها