کد خبر: ۶۰۳۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
 اگر هنر و هنرمند نمادی برای جوانان به حساب می آیند پس چرا این نمادها که از خط قرمزهای فرهنگی عبور می کنند و وقتی مقامات نیروی انتظامی از وضعیت پوشش آنان گلایه دارند خود را نمادی از یک پوشش اسلامی معرفی می کنند؟

تنها دو روز پیش بود که معاون اجتماعی ناجا در جمع هنرمندان و مسئولین ارشد وزارت ارشاد گلایه ای تمام قد از نحوه پوشش و رعایت شئونات در جامعه سینمایی کشور کرده بود که در ساعت های پایانی روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری یکی از بازیگران مشهور سینما به دلیل بدپوششی و بد حجابی در کنسرت شبانه ای که در برج میلاد برگزار می شد بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت.

خبری که بیش از آنکه نگاه ژورنالیستی آن دارای اهمیت باشد نشان دهنده عدم پایبندی برخی از هنرمندان به حداقل پیش نیازهای اجتماعی است. پیش نیازهایی که فراهم کردن آنها از سوی ۲۶ سازمان و ارگان متولی به کلی به فراموشی سپرده شده تا به جرات بتوان گفت که آنان خود را به خواب خرگوشی زده اند تا برخی از رسانه ها پوشش این دست از هنرمندان را نشانی از نمونه کامل پوشش هنری در جامعه معرفی کنند و بر طبل تو خالی ادعای خود بکوبند.

اگر هنر و هنرمند نمادی برای جوانان به حساب می آیند پس چرا این نمادها که از سرمایه های ملی برای رشد و ارتقاء خود استفاده کرده اند خط قرمزهای فرهنگی را رعایت نمی کنند و وقتی مقامات نیروی انتظامی از وضعیت پوشش آنان گلایه می کنند خود را نمادی از یک پوشش اسلامی معرفی می کنند؟

باید گفت امروز نیروی انتظامی به عنوان حلقه آخر مقوله عفاف و حجاب پای لنگ وزارت ارشاد را نیز به دوش کشیده و با برخورد قاطع و به موقع سرفصلی جدید در اجرای طرح امنیت اخلاقی باز کرده است.

گامی که در آن هیچ مرزی میان یک بانو که در میدان ونک یا جمهوری با ظاهری ناشایست ظاهر می شود با بانویی که عنوان هنرمند را به عاریه گرفته وجود ندارد.

برخورد با پدیده نامیمون بدپوششی در میان هنرمندان و در بعدی دیگر در بین ورزشکاران شاید زمان بسیاری را از دست داده باشد ولی به قول آن مثل قدیم "هرگاه ماهی را از آب بگیریم تازه است ".

پلیس تهران بزرگ از اول اردیبهشت ماه سال جاری تذکرهای لازم داده و اعلام کرده بود که با هرگونه بدپوشی و مانکن نمایی در اماکن عمومی، پارک ها و ... برخورد خواهد کرد چرا هنرمندان این هشدارها را جدی نگرفته و نمی گیرند؟

یقینا در روزهای آینده بسیاری از رسانه ها در نوشتارهای مختلف به بررسی موضوع خواهند پرداخت و هر کس با دید نسبت به این مقوله اظهار نظر خواهد کرد اما باید گفت اگر نیروی انتظامی هم به مانند دیگر سازمان ها وظیفه خود را به فراموشی می سپرد، هم اکنون وضعیت پوشش در جامعه ما به چه مرزی می رسید؟ آیا وضعیت کنونی، تجاوز به حریم اجتماعی مردمی نیست که اهتمامی خاص به حفظ حجاب در سطح شهر دارند؟

امید است هنرمندان کشور که خود به عنوان یک عنصر فرهنگی شناخته می شوند در حفظ فرهنگ جامعه بکوشند نه اینکه خود تابلوی متحرکی از نمادهای بی فرهنگی باشند.

منبع: الف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها